in

Gőzerővel épülnek útjaink

A szokásos, testületi ülés előtti bejárásra kapott ismét meghívást a newjság, ahol a testület jelenlévő tagjai, Földesi Zoltán, Kozák Imréné, Bagi László, Lohr Gyula, Besenczy Zoltán, Kiszely Mihály Babák Mihály polgármester vezetésével a folyamatban levő nagyobb beruházásokat nézték végig.

Az első állomás a Simonyi szőlőkbe vezető műút építési munkáinak megtekintése volt. Találgatásra adott okot, hogy a tervezők miért nem használták az egyenes vonalzójukat, de biztos oka van, csakúgy mint az alagútnak az M6-oson. Mindenesetre a találgatásba mindenki beszállt, mert mindenkinek teljesen logikusnak tűnt volna egy nyílegyenes út a szerpentin helyett, de hát a mérnökök nem azért tanulnak, hogy egyenes vonalakat húzgáljanak, azt mindenki tud. Egyrészt ez sokkal modernebb, másrészt sokkal olcsóbb az egyenes vonal, már csak a tus anyagszükségletét tekintve is. Viccet félretéve, ezzel az úttal megszüntetésre kerül a fénysorompó nélküli vasúti átjárón autóval való átkelés lehetősége, de a gyalogosok kedvéért megtartják az átjárót, hogy kellő körültekintéssel persze, de át tudjanak kelni a síneken. Az út létesítése a végéhez közeledik, már csak az utolsó kopóréteg felvitele hiányzik.

A második és egyben utolsó állomás Tessedik-Deák sarkán, az egykori Lókorháznál volt, ahol gőzerővel dolgoztak. Ahogy azt Kiszely Mihály alpolgármester elmondta, a kelet-nyugati útfejlesztések, Tessedik, Benka, Arany új, 6 méteres aszfaltcsíkjai tehermentesíteni fogják a főutcát, de ez a forgalom rá fog zúdulni az Újtelep utcára, ami egy későbbi fejlesztés tárgya lesz, arra most nincs pályázati lehetőség, saját pénzből meg drága mulatság lenne. A Vízművekkel most is meggyűlt Polgármesterünk baja, mert hiába kért szakvéleményt az úttest alá eső közművek állapotáról, nem kapott.

A bejárás végén a jelenlevő testületi tagok a Pelikán kisvendéglőben ellenőrizték le a kávé minőségét.

Vélemény, hozzászólás?

Glatz Ferenc a Szlovákban

Tucatnyi érem a diákolimpiáról