Országos élcsapatban a szarvasi Szakképző Iskola diákjai

110427szekely

110427szekelyAlapos szakmai tudás a legfontosabb a Vajda Péter Intézmény Szakképző Iskola pedagógiai értékrendjében. Az iskola annak ellenére, hogy társadalmilag leértékelődött a tanulás, hangsúlyozza, hogy megéri jól tanulni, sokat gyakorolni, mert a több tudás a több ismeret mellett önbizalmat is ad. A szakmai és a tanulmányi felkészültség alapja a jó elméleti háttér, amelyet a szakmai gyakorlati ismeretek alapos elsajátításával érdemes kibővíteni. Erre az iskolában megszerezhető valamennyi szakmában kiváló lehetőség van. Az intézmény a többletismeretek megszerzését, a tehetséggondozást kiemelt feladatának tartja. Úgy véli, a munka világába való kilépéshez, elhelyezkedéshez feltétlenül kell a magabiztos szakmai ismeret, kiállás, hiszen a versenyhelyzetben a lemaradók kimaradnak.

Alapos szakmai tudás a legfontosabb a Vajda Péter Intézmény Szakképző Iskola pedagógiai értékrendjében. Az iskola annak ellenére, hogy társadalmilag leértékelődött a tanulás, hangsúlyozza, hogy megéri jól tanulni, sokat gyakorolni, mert a több tudás a több ismeret mellett önbizalmat is ad. A szakmai és a tanulmányi felkészültség alapja a jó elméleti háttér, amelyet a szakmai gyakorlati ismeretek alapos elsajátításával érdemes kibővíteni. Erre az iskolában megszerezhető valamennyi szakmában kiváló lehetőség van. Az intézmény a többletismeretek megszerzését, a tehetséggondozást kiemelt feladatának tartja. Úgy véli, a munka világába való kilépéshez, elhelyezkedéshez feltétlenül kell a magabiztos szakmai ismeret, kiállás, hiszen a versenyhelyzetben a lemaradók kimaradnak.

A Szakképző Iskola a megmérettetést minden szinten lehetővé tette ebben a tanévben is, és a felkészüléshez minden támogatást megadott. Azok a tanulók, akik valamely tanulmányi, illetve szakmai területen kiemelkedően teljesítettek, céltudatosak voltak a munkájukban, versenyeken vehettek részt. Az iskola pedagógusai külön programokkal, felkészítő foglalkozásokkal, egyéni feladatokkal segítették elő a sikeres helytállást, amely meghozta a jó eredményt. Diákjaik kiválóan teljesítettek az iskolai és regionális fordulókon, amely eredményei alapján több területen bejutottak az országos döntőkbe.

A Suliszerviz Pedagógiai Intézet országos tantárgyi tanulmányi versenyén ebben a tanévben 5.000 főre tehető létszámban mérték össze tudásukat a 9-10. évfolyamos tanulók. A regionális fordulóból már csak 20 diák juthatott tovább. Az intézményből Huszár Gergő 10. I osztályos tanuló utazott a döntőre, ahol számítástechnikából (alkalmazói szint) a rangos IV. helyet szerezte meg. A két napos verseny gyakorlati feladatokból és tesztfeladat kitöltéséből állt, amelyek jó megoldásához az Excel és a Power Point szoftverismeretek kiváló alkalmazása volt szükséges. Az eredményes helytállásra Gergőt Ficzere Enikő és Laurik László készítette fel. Ugyanezen a versenyen történelem tantárgyból Szentesi Zsolt 10. I osztályos tanuló vett részt, aki a regionális döntőn 75%-ot elérve kerülhetett be a legjobbak közé, ahol a VI. helyen végzett. A rendkívül erős mezőny az egyetemes és magyar történelem kiemelkedő eseményei kapcsán a polgárosodástól a jelenkorig terjedő időszak témaköreiből vetélkedett. Felkészítő tanára, Lestyan-Goda Pálné az alapos felkészülés érdekében Zsoltival még Budapestre is felutazott, ahol a Terror Házába tettek látogatást.  

Szakmacsoportos Szakmai Előkészítő Érettségi Tantárgyak Versenye országos döntőjén  Ügyviteli alapismeretek tantárgyban Rimavecz Enikő 12.C osztályos tanuló 24. lett. Ezen a versenyen komplex vizsgafeladatot oldottak meg, amely írásbeli része a szövegszerkesztés, a táblázatkezelés számos területét tartalmazta. Szóbelin szakmai angol nyelvből kellett számot adnia. Tóthné Jansik Erzsébet és Zanáné Kugyela Tímea tanárnők járultak hozzá sikeréhez. Vendéglátó-idegenforgalmi alapismeretek szakmacsoportban Árvai Zsuzsanna 12.F osztályos tanuló 16. helyen végzett. Ő a vendéglátás, turizmus, szállodaipar, marketing területén jeleskedett. Sándor Béla, Fekécs Magdolna, Opauszkiné Janecskó Erika szaktanárok segítették munkáját.

További előkelő eredményt hozott az iskolának az országos VI. Pelikán-Semix Kupáról Horváth Aranka 1/13.E osztályos vendéglős tanuló II. helyezésével. A „Vajda avatás” alkalmára ötfogásos menühöz megterített díszasztalát a neves zsűri ezüstéremmel díjazta, ami mellé további két különdíjat is átvehetett. A sikeres szerepléséhez a Vendéglátás munkaközösség készítette fel.

Ebben az évben is megrendezésre került a Szakmai idegen nyelv a gasztronómiában című országos verseny, amelyen ismét jól szerepeltek a diákok. Iskola csapata II. helyezést ért el. A versenyen angol és német nyelven kellett a vendéglátás szakmában megmérettetni magukat. A zsűri gyakorlati munkájukat is értékelte. A csapat tagjai: Kozmann Ramon 2/12.P, Balassa Csaba 2/12.H, Légrádi Tamás 2/12.H és Dékány Martin 3/13.H osztályos diákok. Dékány Martin a zsűritől különdíjat is kapott, mint a legjobb angol nyelvtudással rendelkező tanuló. Felkészülésüket támogatták Bangócz Ágnes, Opauszkiné Janecskó Erika nyelvtanárok, Kasikné Terényi Mónika szaktanár, Kovács György szakoktató.

A XV. Országos fodrászversenyen is kiválóan helyt álltak az intézmény fodrászlányai. Kiemelkedően teljesített Elekes Laura, aki I. helyezést ért el úgy, hogy tizenegyedikes tanuló lévén ezt az eredményt a 12-13. évfolyamosok között érte el. Ugyanebben a kategóriában, azaz szalontechnikában Matyelka Nóra 3/13.I évfolyamos diák a csavarás, gyűrűzés, hullámfésülés remekeit II. hellyel jutalmazta a mesterfodrászokból álló zsűri. A fodrásztechnikai gyakorlatban a lányok felkészítői voltak Agárdi Zoltánné, Illin Józsefné, Molnár Krisztina szakoktatók.

Az országos versenyeken elért eredmények jó példák a Vajda Péter Intézmény Szakképző Iskola azon törekvésére, hogy érdemes jól tanulni, a szakmai gyakorlatot komolyan venni. A kitartó munkával országos elismeréseket lehetett kiérdemelni. Természetesen a kiemelkedő helyezések hátterében lévő ismeretek, tudás megszerzése, birtoklása a legnagyobb érték, amellyel remélhetőleg nagyobb lendülettel lehet majd az „élet kapuját” átlépni.

Megéri jól tanulni, sokat gyakorolni, mert a több tudás önbizalmat is ad.

Bakulya Anna
gyakorlatioktatás-vezető