in

Nyugdíjasok bortúrán!

110526bortura

110526borturaAz Aranykor Nyugdíjas Egyesület és a Tessedik Sámuel Kertbarát Kör nyugdíjas tagjai borútra indultak május 13-14-15-én Tokaj, Tarcal, Sárospatak, Széphalom, Monok, Lillafüred és Eger környékére.

Már a fenti útvonal is reménykeltő, izgalmas útról sejtett, és a valóság ennél is szebb volt: egy tele busz telis- tele reményekkel, jó hangulatban indult a három napos útra.

Íratlan alapszabály, hogy a pálinkás üvegek Szentandrás túlsó táblájáig nem kerülhetnek elő – még tartható volt, de aztán ereszd el a hajamat…néhány a pálinkás üveg még a hazafelé tartó úton is körbejárt…mondanom sem kell, nem üresen! Fel voltunk tankolva…Pedig az út során sorban jártuk a pincéket Tokajnál kezdve.

Debrecenben megálltunk egy percre, megnéztük Lestyán Goda János szobrász halas szobrát a debreceni hajdanvolt halpiacon. Érdemes megnézni sok gondolat- ötlet van benne, aztán vigyázzanak, mert mi is csak ugráltunk a váratlanul, nem számított helyről feltörő színes szökőkút vízsugarai miatt.

Nyíregyházán a volt polgármester asszony kalauzolt bennünket kezdve a szarvasi áttelepülők evangélikus templomában, majd a Petrikovics csizmadia és Károly gróf találkozóját megörökítő szobron túl a sok kis kedves téren át.

Tokaj városát röviden Blaskó Mihály költő mutatta be. Aztán Tarcal következett, mondanom sem kell egy volt szarvasi gazdász Pataky Sándor Ákos hangulatos pincészetében jártunk, és kóstoltuk végig a borait.

A szállás Szerencsen volt egy szép, csendes kollégiumban, ahol a kaját dicsérhettük, de a meleg vizet ki kellett lesnünk.

Másnap Sárospatak következett a várbeli termekben és a pataki református kollégium könyvtárában. Felkészült idegenvezetőktől sok-sok érdekes dolgot hallhattunk.

A nap utolsó stációja Széphalom volt, ahol a Magyar Nyelv Múzeumában és Kazinczy emlékhelyein jártunk.

A harmadik nap reggelét Monokon, Kossuth emlékének szenteltük. Itt is meglepett mindannyinkat a lelkes, igen felkészült, ráadásul nagyon csínos idegenvezető nő!

Lillafüred szívet gyönyörködtető látványa egy rövid sétát és egy pohár/korsó sört adott.

A Bükk hegységen át végül az egri vénasszonyok… mit is mondok…Szépasszonyok völgyében, a szokásos Molnár pincében tettünk egy boros-nótás pontot a borút végére.

Gombkötő végtelen viccsorozatától a három napon át tartó folyamatos nevetésben elfáradt arcizmainknak másnap nagy szüksége volt a pihentetésre.

Annyira jól sikerült az út, hogy már hazafelé tartva egyeztettünk, készültünk a következő túrára…