Ezerarcú farsang

120222szlovak

120222szlovakHosszú ideig erősen tartotta magát a kemény tél, ezért a szlovák iskola tanulói úgy gondolták, hogy farsangi időszak révén eljött az ideje a télűzésnek, a vidám, zajos ünneplésnek. Dudát ugyan nem fújtak, kereplőt sem lengettek, viszont a művelődési házban megtartott több órás, jó hangulatú műsorukkal a tavasz elé mentek. Mint minden évben, idén is a 8. osztályos tanulók adták elő a nyitótáncot, a színes mulatságot pedig a hercegi pár nyitotta meg. Amint a hosszú, suhogó selyemruhás angol és bécsi keringőt lépkedő lányok és táncosaik elhagyták a színpadot, azonnal a sok csínytevésükről híres 1./a osztályos  vörös és derűs Pumuklik perdültek táncra, a díszvendégek, nézőként megjelent szülők és a tanári kar szeme láttára. A ravaszságnak nem voltak híján az 1./c osztályos rókakölykök sem,  amit a huncut fabábúk, az 1./b-s kis Pinokkiók tánca követett.

120222szlovakHosszú ideig erősen tartotta magát a kemény tél, ezért a szlovák iskola tanulói úgy gondolták, hogy farsangi időszak révén eljött az ideje a télűzésnek, a vidám, zajos ünneplésnek. Dudát ugyan nem fújtak, kereplőt sem lengettek, viszont a művelődési házban megtartott több órás, jó hangulatú műsorukkal a tavasz elé mentek. Mint minden évben, idén is a 8. osztályos tanulók adták elő a nyitótáncot, a színes mulatságot pedig a hercegi pár nyitotta meg. Amint a hosszú, suhogó selyemruhás angol és bécsi keringőt lépkedő lányok és táncosaik elhagyták a színpadot, azonnal a sok csínytevésükről híres 1./a osztályos  vörös és derűs Pumuklik perdültek táncra, a díszvendégek, nézőként megjelent szülők és a tanári kar szeme láttára. A ravaszságnak nem voltak híján az 1./c osztályos rókakölykök sem,  amit a huncut fabábúk, az 1./b-s kis Pinokkiók tánca követett.A hosszú, unalmas téli napok elleni legjobb orvosságot találták fel a 2/c tanulói, akik twistet jártak. Ha hangoskodás, akkor a jódli, a 3./a osztály bajor tánccal szorította ki a telet, majd a 2./a osztály hawai tánca a havat is megolvasztotta forró, tengerparti hangulatával. Azért, hogy ne csak a nappalokról szóljon az élet, a 4./a osztály pizsama partit rendezett a színpadon. Dr. Csontos Éva városi bizottságának tag, Gombár Györgyné  képviselő az első sorban megállapíthatták, hogy a vidám produkció cseppet sem altató hatású, őket követte a szentjánosbogarak fényjátékot űző kreatív mozdulatsorozata, a 3./b osztály kivitelezésében. A nyomolvasás mesterei, a 2./b osztály tanulói indián táncot lejtettek, amit a szülők választmányának elnöke és helyettese Deák Márta és Kincsesi Béla is törzsi üdvözléssel fogadott. Milyen szívderítő látvány a fagyott és fakó téli természet helyett színes és kecses  pillangó táncot szemlélni. Ezt az örömöt a 4./c osztály idézte elő. A hóból sosem elég gyermek körökben, ezért a 4./b tanulói hóembernek öltözve ripták ritmusra a színpadon. Egy egész tanév történetét táncolta el az 5./a osztály, majd városi szenzáció következett. Amiről polgármesterünk sem tud, megállt a 3-as metró Szarvason! A 6./a osztály nyertes infrastrukturális pályázatának köszönhetően a metró Határ úti megállójában zajló események részesei lehettek a nézők, valamint Dr. Bagi László képviselő is, aki a Videokrónika vezetőjeként mindent eseményt archivált. Mosolyt küldtek a színpadról a nézőtérre a 5./b-s tanulók, jókedvre derítve mindenkit, még a 7./a sejtelmes denevéreit is, akik őket követték a sötét színpadon. A reggeli ébredéstől késő estig táncolták el egy napjukat a 7./b-sek, őket a csintalan 5./c osztályos fanky majmok dzsungeltánca követette. Karnevál révén Rió sem maradhatott ki a programból, zumbát ráztak a 6./b tanulói. Törp-papa és népes Hupikék törpikék foci csapata megnyerte a csatát a gyerekek szimpátiájáért, a tettre kész szülők egész napos szendvicskészítés után kékre maszkírozták magukat és szeretetük mellett cukrot szórtak a színpadról a gyerekeknek. Mikor meséről hallunk és pedagógusokról, akkor kiderül, hogy a kettőt nagyon jól ötvözhetjük egy tanmesében. A tanári kar egy öreg répát akart különböző pedagógiai módszerekkel meggyőzni arról, hogy apó és anyó szándékának megfelelően jöjjön ki a földből. Igazgató, igazgató-helyettes, történelem tanár, énektanár, fizika és kémia tanár, szlovák nyelvi lektor, gyógy-testnevelő és erős testnevelő minden akarata kevésnek bizonyult a cél elérésében,  mígnem egy tanuló  minden erejét bevetve a tanárokkal együtt megmutatta, hogy közös erővel és igyekezettel minden cél elérhető.

– Maya –