in , ,

Barangolás a Tisza-tónál

A Vajda Péter Evangélikus Gimnázium nyolcévfolyamos gimnáziumának 11.-es osztálya 2014. június 6-8.-ig a Tisza-tónál kirándult. A tanév eleje óta tartó tervezgetések eredményeként a választás a sarudi Eurostrand Campingre esett, itt töltöttünk el három napot. Szerencsére az időjárás is kedvezett nekünk, a 30 fok fölötti hőmérséklet biztosította, hogy a tó adta összes lehetőséget kihasználjuk.

Az első nap délelőtti programunk a Tiszavíz Vízierőmű Kft. látogatásával kezdődött, majd a Kiskörei Vízlépcsővel folytatódott. A több órás üzemlátogatás során megismerkedhettünk a Tisza szabályozási folyamatával, a vízlépcső és az erőmű kialakításával és működésével, mindezt terepasztal, kisfilm, a vízturbina, a főtranszformátor megtekintésével.

A szállás elfoglalása után néhányan már csobbantak is a tóban, közben elkészítettük a vacsorát, ami krumplipaprikás volt bográcsban. Vacsora után megállapítottuk, hogy ilyen finomat még nem ettünk.

Másnap a Tisza-tavi Ökocentrum programjain vettünk részt. Láttuk Európa legnagyobb édesvízi akváriumát, a kétéltű-hüllő kiállítást, betekinthettünk egy vidrapár életébe, megnéztük az őshonos juhfajtákat és még sok, a tó élővilágával kapcsolatos látnivalót. A nap fénypontja mégis a GPS-es csónaktúra volt, ahol a magunk vezette motorcsónakokkal egy órát kalandoztunk a tó nádasaiban, karnyújtásnyira a tavirózsáktól.

Harmadik nap Mezőkövesd nevezetességeit néztük meg. Kezdtük a Matyó Múzeummal, ahol a tájegység kultúráját, népművészeti hagyományait bemutató páratlan gyűjteményt tárták elénk. Ezt követően a Mezőgazdasági Gépmúzeum skanzen jellegű épületeiben a földművelés gépeit, eszközeit láthattuk, a 19. század közepétől az igaerővel működtetett járgányoktól a modern traktorig.

Délután strandolás mellett még vízibicikli-túrára is jutott idő.

A sok látnivaló mellett szám szerint a 7. osztálykirándulásunkon legfontosabbak az együtt töltött esték, beszélgetések voltak, amikor valamelyest iskolai keretek között, de mégis kötetlenül, közvetlenebbül tölthettük az időt osztályfőnökünkkel, Dr. Laukóné Adamik Edittel, és kísérőtanárunkkal, Mészáros Tündével.

11. J osztály

Az irodalom és a sport támogatására is jutott a díjából