Egy virtuális kosárnyi helyi termék

20151111-IMG_213

Kirakatba kerültek a helyi termékek, legalábbis online formában. A helyi LEADER-csoport kezdeményezésére elkészült az a Körös völgyi kirakat névre keresztelt, hiánypótló kiadvány, ami a térség kézműves és élelmiszeripari termékeit fogja közre.

A november 11-én tartott első sajtótájékoztatón kiderült, a Körösök Völgye Vidékfejlesztési Egyesület az osztrák Vulkanland-régióban tett látogatásából tanultakat hasznosította. A térség ugyanis 15 év alatt a legelmaradottabb területek közül az előkelő 2. helyre került, amelynek zászlóshajója a helyi termékek népszerűsítése volt.

– A döntésünk alapján 150 helyi termelőnek biztosítottunk volna megjelenési lehetőséget, de ezzel mindössze 38-an éltek. Az adatlapok egységes szerkezetet képeznek. Minden termelőnél található egy imázskép, a legnagyobb fotó, amivel egyfajta életérzést, benyomást szerettünk volna kelteni. Ugyancsak osztrák mintára maga a termelő is megjelenik egy fotón, két kisebb képen pedig az elkészült termékek, ill. azok alapanyaga – ismertette a kiadvány felépítését Hodálik Pál elnök.

A füzetben a szarvasi termelők mellett békésszentandrási, csabacsűdi, kondorosi, köröstarcsai, örménykúti, muronyi, mezőberényi békés és békéscsabai termelők is bemutatkoznak. A közel félszáz termék között pedig szerepel a kolbász, hal, méz, lekvár, sajt, sör, tészta, rizs, pálinka, csokoládé, kolbászok és húskészítmények, szűcsmunka, hímzés, fonott áru, famunka, gyöngy, szalmafonás, valamint a szőttes is.

– Szerintem nagy szerepe van a direkt értékesítésben a marketingnek. Mi négy éve vagyunk a piacon ilyen formában, azóta minden egyes lehetőséget megragadunk a népszerűsítésre. Igaz, hogy ez esetben egy online kiadványról van szó, de jelentős része a vásárlóinknak ezeket az oldalakat is előszeretettel lapozgatja. Másik részük a kézzelfogható kiadványokat keresi, ezért élünk azzal a lehetőséggel is, hogy az elkészült oldalt kinyomtatjuk – részletezi a kiadvány előnyeit Szlávik-Orvos Mária, a Szlávik Méhészet tulajdonosa.

Az költségtakarékosság mellett az online megjelenés mellett szólt továbbá az a tény is, hogy a változásokat a termelők igény esetén gyorsan módosíthatják.

Az egyesület számos felületen közzéteszi az elkészült anyagot, és több érintett szervezethez is eljuttatja. A közeljövő tervei közé tartozik a brosúra bővítése, újabb vállalkozások, termelők, szervezetek adatlapjaival, valamint a kiadvány nyomatatott formában történő megjelentetése.

– A 2014-20-as időszak fontos célkitűzései között szerepel, hogy a helyi termékek előállítását, piacra jutását segítsük, akár munkahelyteremtéssel egybekötve – utalt zárásként az egyesület vezetője arra, hogy a folyamatnak ezzel csak egy szakasza zárult le, aminek minden bizonnyal lesz folytatása.

Folder Gallery Error: Unable to find the directory tartalom/151420kirakat.