Connect with us

Békés megye

Egy virtuális kosárnyi helyi termék

Kirakatba kerültek a helyi termékek, legalábbis online formában. A helyi LEADER-csoport kezdeményezésére elkészült az a Körös völgyi kirakat névre keresztelt, hiánypótló kiadvány, ami a térség kézműves és élelmiszeripari termékeit fogja közre.

A november 11-én tartott első sajtótájékoztatón kiderült, a Körösök Völgye Vidékfejlesztési Egyesület az osztrák Vulkanland-régióban tett látogatásából tanultakat hasznosította. A térség ugyanis 15 év alatt a legelmaradottabb területek közül az előkelő 2. helyre került, amelynek zászlóshajója a helyi termékek népszerűsítése volt.

– A döntésünk alapján 150 helyi termelőnek biztosítottunk volna megjelenési lehetőséget, de ezzel mindössze 38-an éltek. Az adatlapok egységes szerkezetet képeznek. Minden termelőnél található egy imázskép, a legnagyobb fotó, amivel egyfajta életérzést, benyomást szerettünk volna kelteni. Ugyancsak osztrák mintára maga a termelő is megjelenik egy fotón, két kisebb képen pedig az elkészült termékek, ill. azok alapanyaga – ismertette a kiadvány felépítését Hodálik Pál elnök.

A füzetben a szarvasi termelők mellett békésszentandrási, csabacsűdi, kondorosi, köröstarcsai, örménykúti, muronyi, mezőberényi békés és békéscsabai termelők is bemutatkoznak. A közel félszáz termék között pedig szerepel a kolbász, hal, méz, lekvár, sajt, sör, tészta, rizs, pálinka, csokoládé, kolbászok és húskészítmények, szűcsmunka, hímzés, fonott áru, famunka, gyöngy, szalmafonás, valamint a szőttes is.

– Szerintem nagy szerepe van a direkt értékesítésben a marketingnek. Mi négy éve vagyunk a piacon ilyen formában, azóta minden egyes lehetőséget megragadunk a népszerűsítésre. Igaz, hogy ez esetben egy online kiadványról van szó, de jelentős része a vásárlóinknak ezeket az oldalakat is előszeretettel lapozgatja. Másik részük a kézzelfogható kiadványokat keresi, ezért élünk azzal a lehetőséggel is, hogy az elkészült oldalt kinyomtatjuk – részletezi a kiadvány előnyeit Szlávik-Orvos Mária, a Szlávik Méhészet tulajdonosa.

Az költségtakarékosság mellett az online megjelenés mellett szólt továbbá az a tény is, hogy a változásokat a termelők igény esetén gyorsan módosíthatják.

Az egyesület számos felületen közzéteszi az elkészült anyagot, és több érintett szervezethez is eljuttatja. A közeljövő tervei közé tartozik a brosúra bővítése, újabb vállalkozások, termelők, szervezetek adatlapjaival, valamint a kiadvány nyomatatott formában történő megjelentetése.

– A 2014-20-as időszak fontos célkitűzései között szerepel, hogy a helyi termékek előállítását, piacra jutását segítsük, akár munkahelyteremtéssel egybekötve – utalt zárásként az egyesület vezetője arra, hogy a folyamatnak ezzel csak egy szakasza zárult le, aminek minden bizonnyal lesz folytatása.

Folder Gallery Error: Unable to find the directory tartalom/151420kirakat.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Kiemelt

Fotó: Zentai Péter Fotó: Zentai Péter

Frissült Békés megye turisztikai arculata

Békés megye

Ismét nagy sikert arattak Békés megye ízei

Békés megye

Békés megye az ország egyik legbiztonságosabb megyéje

Békés megye

Felénk Fidesz–KDNP, DK, Jobbik a sorrend

Békés megye

Hirdetés

Archívum

2015. november
h k s c p s v
« okt   dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Kategóriák

Friss

Connect