in , ,

Budapest kora tavasszal

„Ismerd meg BUDAPEST-et! projekt 2015 őszén indult, amikor a Hősök terétől a Vérmezőig sétálva, illetve a Millenniumi földalattival /1-es metró/ utazva barátkoztunk a fővárossal. Megtekintettük a Miniversum kiállítását, ahol magyar városok, nevezetességek makett formájában terültek elénk, majd a Bazilika kilátójából csodálhattuk meg Budapest panorámáját. Ezután átsétáltunk a Lánchídon, és a Budavári Siklóval pillanatok alatt a Várnegyedben voltunk, ahol a Magyarság Házában a „Mi magyarok !” interaktív kiállítást látogattuk meg. Egy rövid séta után a Vérmezőnél szálltunk buszra és egy tartalmas napot hagyva magunk mögött indultunk haza.

A kirándulás nagyon tetszett a benkás gyerekeknek, ezért fogalmazódott meg bennem a folytatás. Fontosnak tartom, hogy ismerjük meg a fővárost, mert a vidéki gyerekek számára nagyon sok új ismeretet ad, érdekes dolgot láthat egy-egy ilyen mozgalmas napon.

A tavaszi kirándulás ötlete hirtelen jött. Januárban a Millenáris Parkban megnyitotta kapuját a Nemzetközi Űrkiállítás, ami gyermeknek és felnőttnek is érdekes téma. A másik program a Természettudományi Múzeum volt, ahová tömegközlekedve kellett eljutnunk, így utazhattunk a modern 2-es metróval. A Deák téren a 3-as metróra átszállva 30 évet ugrottunk vissza az időben. A kék metró elavultsága megdöbbentette tanulóinkat. Mindezek ellenére a gyerekek nagyon élvezték a tömegközlekedést, a hosszú mozgólépcsőzést, fel sem tűnt nekik mennyit gyalogoltunk.

A múzeumban földtörténeti „időutazáson” vettünk részt, sőt Noé bárkájába is bekukkanthattunk. A környezetvédelem, a mindennapi élet biológiája is előtérbe kerül, de Magyarország mai állat- és növényvilágát is megismerhetjük.

Újabb metrózás után visszatértünk a Millenáris parkba és következett a nap fénypontja az „űrutazás”. A 3000 négyzetméteren elterülő interaktív kiállításon teljes egészében megismerhettük az emberiség csillagközi kalandjainak teljes történetét, valamint napjaink érdekfeszítő felfedezéseit: kezdve a korai álmodozóktól, akik elsőként építették meg saját rakétájukat, át az eseménydús XX. századon, középpontban a Holdra szállásért folytatott űrversennyel, egészen a naprendszer határának feltérképezéséig, de a NASA űrmisszióin keresztül bemutatták az űrkutatás ígéretes jövőjét is.

Nagyon sok mindent kipróbálhattunk, megtapinthattunk és lefotózhattunk. Olyan világba csöppentünk, amely nagyon távoli az egyszerű ember számára.

Ismét nagyon tartalmas napot zártunk, kellemesen elfáradtunk, de megérte, mert nagyon sok érdekes dolgot láttunk.

A főváros megismerése folytatódik, hiszen rengeteg látnivaló, nevezetesség, kiállítás vár még ránk!

Köszönet a szülőknek, hogy ránk bízták gyermekeiket, valamint a kollégáknak, Hovorkáné Hegedűs Hajnalkának és Valastyán Balázsnak, akik segítették a program lebonyolítását.