Meglepték az ötvenezredik ügyfelet a szarvasi kormányablakban

Gaál Roland, dr. Csarnai Judit és Czigléczki Zsolt

Tavaly tavasszal a tízezrediket, alig egy évvel később, május 18-án pedig már az ötvenezredik ügyfelet köszöntötte dr. Csarnai Judit, a Békés Megyei Kormányhivatal igazgatója és Gaál Roland, a Szarvasi Járási Hivatal vezetője. A jubileumi ügyfél, Czigléczki Zsolt új típusú személyi igazolványkészítés miatt tért be a hivatalba, a szerencsés időzítés jutalma pedig egy emléktárgy és díszdobozba rejtett ajándék volt.

– Teljes mértékben meg vagyok elégedve az ügyintézéssel. Nagyon gyorsan zajlott, és kedves volt a kormányhivatal munkatársa is. Viszonylag ritkán járok ide, ezért szembeötlő a változás. Tetszik a sorszámos rendszer és a megújult, fiatalosabb környezet is. Összességében jó ide betérni – számol be tapasztalatairól a láthatóan meglepett férfi.

A szarvasi kormányablak 2015. december 18-án nyitotta meg a kapuit. A látogatói létszám azóta magas, hetente kb. 650-900 ügyfél keresi fel, ami átlagosan 700-1000 ügyintézést takar. Az ügyfélkörök száma is folyamatosan bővült. Jelenleg a kezdeti mintegy ötszáz ügykörnek több mint háromszorosában, kb.1500 ügykörben kaphatnak segítséget a betérők az ügyintézőktől.

– Ha azt nézzük, hogy kevesebb, mint másfél év alatt értük el ezt a számot, könnyen belátható, hogy mekkora nagyságrend az, amit a szarvasi kormányhivatal hétről hétre, hónapról hónapra kiszolgál. A kormányablakok létrejöttével a járásban élők ügyintézési lehetőségei lényegesen könnyebbé váltak, sok esetben nincs szükség Békéscsabára, a korábbi regionális rendszerre gondolva Kecskemétre vagy Szegedre utazni. Ha ezekből a tényekből indulunk ki, kijelenthetjük, hogy jól végeztük a dolgunkat – összegezte az elmúlt időszak eredményeit a hivatal vezetője.

A pozitív tendenciát erősíti az ügyfelek elégedettsége is, ami egy korábbi mérés alapján 90% feletti mutatóról árulkodik. Ennek magyarázatát jórészt a magasan kvalifikált, felkészült kollégákban látja, akik komoly szakmai munkát végeznek. Emellett a várakozási idő is lerövidült. Ezt segítették elő a különböző szoftveres fejlesztések, ill. a megváltozott ügyfél kiszolgálási metódusok. Mindemellett érzékelhető elmozdulást tapasztalnak az állampolgárok részéről is, akik felkészültebben és tájékozottabban érkeznek a hivatalba.

A hivatal korábban az ügyfélbarát jelzőt tűzte zászlajára, amelynek meghatározó eleme a megszépült, tágas ügyféltér és a meghosszabbított nyitvatartási idő is. A korábbi egy helyett a tavalyi év óta már két nap – kedd és csütörtök – lehet a kormányablakban munkaidő után ügyet intézni, bár azzal is számolni kell, hogy a klasszikus hatósági ügyfélfogadási idő némileg szűkült.

Gaál Roland szerint a jövő egyre inkább az online ügyintézés fele mutat. Mindezek ellenére úgy látja, hogy személytől, ügytől és helyzettől függően hosszútávon is szükség lesz a személyes kapcsolatra, ez esetben pedig a kormányhivatal munkatársai továbbra is készséggel állnak rendelkezésre.


Comments are closed.