in , , ,

Székelyföldi Barangolás…

A Gál Ferenc Főiskola Szarvasi Gyakorló Általános Iskola  7. osztálya a HATÁRTALANUL! Program keretében meghirdetett „Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek” című pályázaton elnyert 2.293.184 Ft állami támogatásnak köszönhetően a békésszentandrási Hunyadi János Katolikus Általános Iskola 7. osztályos diákjaival együtt erdélyi tanulmányi kiránduláson vehetett részt.

2018. április 30 – május 04. között öt gyönyörű napot töltöttünk Erdélyben. Az utazás során megismerkedhettünk Erdély múltjával, jelenével, kulturális hagyományaival, felfedezhettük csodálatos természeti és történelmi értékeit és bepillanthattunk a határon túli magyarság mindennapjaiba. Kirándulásunk során ellátogattunk Nagyváradra, majd Kolozsváron a városnézés során felkerestük Mátyás király szülőházát és a Szent Mihály-templomot. Túráztunk a Havasrekettyei-vízesésnél, majd Tordán megtekintettük azt a katolikus templomot, ahol Európában először mondták ki a vallásszabadságot. Ezt követően látogatást tettünk a sóbánya hatalmas földalatti termeiben. Szovátán sétáltunk a Medve-tónál, előadást hallhatunk a tó keletkezéséről, a víz összetételéről, gyógyhatásairól. Farkaslakán Tamási Áronra emlékezünk az író síremlékénél.

Ellátogattunk Szentegyházára, Szarvas testvértelepülésére, ahol a Tamási Áron Általános Iskola nevelői és diákjai nagy szeretettel vártak bennünket. Az intézmény igazgatónőjének köszöntője után a diákok megható dalban énekelték el mit is jelent számukra a magyarság. Betekintettünk az osztálytermekbe, megcsodáltuk az iskola néprajzi gyűjteményét őrző tájházat, majd a fiúk focimeccsen mérhették össze tudásukat.

Utazásunk talán egyik legszebb programja a Madarasi-Hargitára, a székelyek szent hegyére tett kirándulás volt. Ide traktor vontatta szekérrel, majd izzasztó gyalogtúra során jutottunk fel. A látvány minden fáradtságot kárpótolt és a ragyogó napsütésben még hógolyózhattunk is.

Korondon láthattuk hogyan készülnek a híres kerámiák és megismerkedtünk Fábián Zoltánnal, aki egy kihalófélben lévő mesterség, a taplászat szakértője. Megtudhattuk, hogy a taplógomba régen nemcsak a tűzgerjesztés nélkülözhetetlen eszköze volt, hanem vérzéscsillapítóként is használták.

Csíksomlyón felkerestük a kegytemplomot, a magyarság egyik legnagyobb zarándokhelyét, majd a Gyilkos-tóhoz utaztunk. A tó legendáját megismerve nagy élmény volt élőben látni ezt a csodálatos földrajzi képződményt. Felejthetetlen emlék marad a Békás-szorosban tett gyalogtúra is.

Diákok és felnőttek is rengeteg élménnyel és sok új ismerettel tértek haza erről a kirándulásról. Kívánjuk, hogy másoknak is legyen része ebben a csodálatos élményben, melyben mi részesülhettünk!

Tolnai Tímea pedagógus, szervező

Revans! Hazai pályán vertük a bajnokaspiráns Méhkeréket!