in ,

Honnan jön a fény, avagy honnan jön az ihlet?

Fotó: Babák Zoltán0
Fotó: Babák Zoltán

Szentandrási-Sós Zsuzsanna kicsit átfogalmazta a címet “honnan jön az ihlet?” kérdéssé a “Honnan jön a fény?” kiállítás megnyitóján.

Egységes kiállítás állt össze, jelentette ki az esemény háziasszonya. Szuhaj György és alkotótársai, Balikó András, Baráth Nóra, Bácskai Bertalan, Bereznai Péter, Holló Hóbel László, Kukár István, Lestyan-Goda János, Papp Zoltán, Plank Antal az együtt töltött idő alatt több technikát is el tudtak lesni egymástól úgy, hogy az egyéni stílusuk nem csorbult, sokkal inkább letisztultabbá, határozottabbá váltak ezek az egyedi jegyek.

– A művészek a tárgyi világtól, a naturától elvonatkoztatva alkották meg műveiket. Ez az alkotás egyfajta stilizálást, absztraktálást és szakralitást jelent – állapította meg Szentandrási-Sós Zsuzsanna. – A kortárs művészet értelmezése manapság kisebb vitákat vált ki, mert nem lehet meghatározni, hol van a határa.

Megfigyelhető, hogy egy-egy alkotó művei sorozatot alkotnak, amik segítségével át lehet érzeni, hogy nem a természet valósághű másolását végezzék el, hanem azt, hogy egy-egy kiragadott részletet, vagy egy-egy motívumot, kompozícióba helyezzék és ezt a kompozíciót ízlegessék, próbálgassák, akár színekkel, vagy más technikákkal, segített a művek értelmezésében a délután háziasszonya.

Szükség is volt rá, mert az alkotók nagyon sokféle technikát alkalmaztak, fotóprint, akvarell, akril, olajkép, és a hordozófelület is változó volt, ahogy a szobrok anyaga is.

Babák Zoltán (Fotó: Hegedűs Éva)

Babák Zoltán: Szakmai és pártsemleges megegyezésre továbbra is nyitott vagyok

Fotó: Hegedűs Éva

A NACSE elhatárolódik a Babák Mihályt lejárató szórólapoktól