in

Zöld programok a Benka Óvodában

120622benkaovi

120622benkaoviA Benka Óvoda a 2011-es tanév elejétől lett „Zöld Óvoda”. Sokévi környezeti nevelésünket ismerték el ezzel a címmel. Pedagógiai programunk egyik legfontosabb alap pillére, minden tevékenységünk ebből indul ki és ide tér vissza. Ahhoz, hogy ezt az elismerést megkapjuk bizonyos feltételeknek meg kellett felelni és a jövőre nézve vállalnunk szükséges különböző feladatokat. Ezek még hatékonyabbá teszik gyermekeink számára, hogy megismerjék a teremtett és alkotott környezetünket, illetve természetessé váljon számukra a környezetük védelme, megbecsülése. Fontos célként tűztük ki különböző folyamatok megláttatását, a mit, miért, hogyan kérdésekre épített tevékenységek hangsúlyozását.

Minden napjainkat átszőtték a megfigyelések, a keresgélések, a kutakodások és a kísérletek.  A nagyobb gyermekek kirándulásait nagyon tudatosan szerveztük egész évben, hogy minél többféle tapasztalatot és tudást szerezzenek a szűkebb és tágabb környezetünkről.

Jártunk a HAKI-ban a „Kutatók éjszakája” című programhoz kapcsolódva, ahol csemetéink ismerkedtek a magyarországi halfajokkal.

A Pioneer vetőmag üzem visszatérő látogatói vagyunk. Évről évre megcsodáljuk a gépsorok sokaságát, az apró magvak növénnyé fejlődését.

A legnagyobbakkal a Szegedi Vadasparkba kirándultunk, távoli országok állatvilágait fedeztük fel.

Rendszeresen látogatjuk a Körös-Maros Nemzeti Park „madarak és fák” napi programját. Ebben az évben is látták gyermekeink a madárgyűrűzés fortélyait, megtudhatták ennek jelentőségét. Megnéztük az időszakos kiállítást mely a madárvonulást mutatja be.

Június elején a Simonyi szőlőbe kirándultunk. Két élményekben gazdag napot töltöttünk a Szarvasi Kézműves Tanyán. Az első napon a zöldséges kertet jártuk be, nézelődtünk, felismertünk, összehasonlítottunk, ízleltünk és a sok új információt próbáltuk elraktározni. Ez után következet az állat sereg felderítése. Felvertük a baromfiudvart, farkas szemet néztünk a birkákkal, etettük a lovat és hosszas gyakorlás után settenkedve megcsodáltuk a rózsaszín malacait szoptató kocát. Csemegének túrós batyut ettünk közben megbeszéltük és megnéztük, hogy a friss tejből hogyan lesz túró és ehhez milyen eszközökre van szükség. A délelőtt népi játékok kipróbálásával zárult, a gyermekek korlátok és határok nélkül futhattak az illatos gyepen és szívhatták magukba az üde tanyasi levegőt. A második napon az idő nem volt kegyes hozzánk, egyik percben esett az eső a következőben sütött a nap. De ez sem tántorított el minket a délelőtt tartalmas eltöltésétől. Lovas kocsival felderítettük a környéket és mikor az eső eleredt „csuda jó” volt egy nagy pléd alá menekülni, cinkosan összemosolyogni és nagyot kacagni az izgalomtól.

Köszönjük azoknak a szülőknek, akik segítették ezeknek a programoknak a megszervezését és lebonyolítását.