in

Vajdás diákok Szilágysomlyón

121012vajda

121012vajdaOktóber 28-án, pénteken reggel izgatottan vártunk a buszra a művelődési ház mögött. Szilágysomlyóra készültünk történelemversenyre.

Megközelítőleg két héttel korábban szereztünk tudomást a testvérvárosunk által rendezett vetélkedőről történelem tanáraink, Pécsváradi Antal és Molnár Béla jóvoltából. A versenyt a Báthory Napok keretein belül tartották, amely immár huszadik alkalommal került megrendezésre Szilágysomlyón. Természetesen a verseny középpontjában is a Báthory család állt, elsősorban Báthory István. A háromfős csapatot végül két 10. és egy 11. osztályos tanuló alkotta: Boldizsár Nóra, Rába István és Korompai Flóra Luca.

Pénteken 9 órakor indultunk el és rajtunk kívül a városi delegáció, a Tessedik Néptánccsoport és a sakkozók utaztak a buszon. A mi kísérő tanárnőnk Kituljak Eszter volt. Az út gyorsan eltelt, és délután megérkeztünk Szilágysomlyóra. A delegáció részt vett a Báthory Napok ünnepélyes megnyitóján a Polgármesteri Hivatalban, mi többiek elfoglaltuk a szállásunkat. Hat órától kezdetét vette a nemzetközi néptánc-találkozó, ahol a szarvasi csapat nagyszerűen szerepelt. A vacsorát az Ossian iskolaközpont éttermében fogyasztottuk el.

Másnap délelőtt került sor a sakkversenyre és a történelmi vetélkedőre, illetve a történészkonferenciára. Mi még egyszer átolvastuk a megadott irodalmat, és tíz órakor elkezdődött a vetélkedő Vida János történelem szakos tanár irányításával. A verseny jutalmaként pedig ebéd után Erdei János tanár úr, cserkészparancsnok vezetésével megtekintettük a várost és a környező falvakat. Ellátogattunk a krasznai, krasznahorváti és a magyarkeceli református templomba. Somlyóra visszatérve a kultúrházba siettünk, ahol díszoklevelek, és emlékplakettek is kiosztásra kerültek, valamint bejelentették a verseny eredményét. A mi csapatunk harmadik helyezést ért el, és a sakkozók is több érmet vihettek haza. Este a Fenyves étteremben vacsoráztunk.

Vasárnap Báthory István mellszobrának koszorúzása következett, majd megtekintettük a nyírbátori fúvószenekar és a mazsorett csoport közös előadását. Ebéd után elbúcsúztunk a helyiektől, akiknek a vendégszeretetét és kedvességét nehéz lenne szavakba önteni, és elindultunk hazafelé.

Boldog vagyok, amiért részt vettem ezen a versenyen, és olyan dolgokat tudhattam meg a Báthory családról, amire a tananyag keretein belül sajnos nem lenne lehetőség és örülök, hogy megismerhettem néhány határainkon túl élő magyart. Mindannyian sok élménnyel és emlékkel gazdagodtunk, és biztos vagyok benne, hogy örömmel fogunk visszagondolni erre a három napra.