in , ,

Osztálykiránduláson Erdélyben

Vajdások Erdélyben

2013. április 20-án reggel 7-kor indult a Vajda Péter Evangélikus Gimnázium 10.B osztálya egy kisbusszal Erdélybe. A határ utáni első megálló a Király-hágó volt, ahol szép kilátás fogadott minket. Ezután Csucsára mentünk, ahol Ady Endre szerelme, Boncza Berta élt. A Boncza-kastély udvarán megnéztük O. Goga alkotóházát és egy régi fatemplomot is. A következő megálló Bánffyhunyad volt, ahol Kalotaszeg egyik legszebb templomát néztünk meg. Csoportkép készült a templomkertben elhelyezett kőasztalnál, ami mellett egykor több neves költő is írt, alkotott. Majd egy nagy túra következett a Tordai-hasadéknál. Nagy igyekezettel gyűjtöttünk Szent László pénzeket. Eztán Torockóra mentünk a Székely-kőhöz. Itt bementünk a Szent Ferenc Alapítvány egyik otthonába és vittünk a gyerekeknek élelmet. Ezen a napon az utolsó megállónk Gyulafehérváron volt, sétáltunk és megnéztük a Szent Mihály székesegyházat. Miután megérkeztünk Dévára a szállásunkhoz, egy kis pihenés után pizzázni mentünk egy közeli étterembe.

Másnap reggeli után egy ókori római romvárosban jártunk. Majd Kolc várához mentünk hegyet mászni. Nagyon fárasztó volt, de megérte, mivel a kilátás gyönyörű volt: a Retyezát havas hegyei látszódtak. Őraljaboldogfalván megnézhettünk egy XIII. században épült templomot. Utolsó állomásunk Piski volt, ahol az arborétumban már vártak minket, mivel a „Fogadj örökbe egy műemléket!” versenyen sokat segítettünk egy csapatnak osztálykép készítésével és az aula díszítésével. Este sétáltunk Déván és ismét pizzáztunk.

Utolsó nap, miután már összecsomagoltunk, még bementünk egy osztályba egy fotópályázat eredményének kihirdetésére, amit Eszti néni nyert meg. Mivel már nagyon fáradtak voltunk, hazafelé már nem álltunk meg semmilyen nevezetességnél, de nagyon jól éreztük magunkat. Ez alatt a három nap alatt sok érdekes dolgot tudtunk meg és az osztály még jobban összerázódott.

Rakják a téli tüzelönek való Szentandráson

Fafűtésre térnek át a szentandrási művelődési házban

Klimaj szépítő gólja

Itthon úszott el három pont