Connect with us

Békésszentandrás

Békésszentandrás diszkrimináció miatt az Európai Unióhoz fordul

Az M44-es idevonatkozó tervrészlete

Az M44-es út végleges tervein két szarvasi, két csabacsűdi és nulla békésszentandrási rácsatlakozási csomópont (fel- és lehajtó) szerepel. Itt csupán felüljáró épül majd a békésszentandrás-szentesi összekötő út felett, de lehajtani nem lehet. A település vezetői diszkriminatívnak tartják ezt a megoldást, ezért az Európai Unióhoz fordulnak.

A probléma nem új keletű. A legelső, eredeti terveken még szerepelt lehajtó Szentandrásnál, de később ez eltűnt, a végleges terveken már nem volt ott. A község korábbi és mostani vezetői hosszú évek óta próbálnak lobbizni a lehajtó érdekében, sajnos eredménytelenül. A tervek átdolgozása és engedélyeztetése ugyanis hosszú időt és nagy pénzeket emésztene fel, ezért nincs sok esély a sikerre. Egy korábbi (Fónagy János államtitkár által 2011-ben közölt) adat szerint egyébként a csomóponti ágak megépítése 600 millió forint lenne, a bekötőút pedig további 1 milliárd forintba kerülne.

Ha reálisan nézzük a dolgokat, a legnagyobb esély tehát arra van, hogy Békésszentandrásra a szarvasi lehajtótól visszafordulva lehet majd eljutni az M44-esről. Békésszentandrás ebbe nem kíván belenyugodni, ezért úgy döntöttek, mivel uniós forrásból épül majd a gyorsforgalmi út, így az Európai Unióhoz fordulnak a megítélésük szerint diszkriminatív megoldás miatt.

A régóta remélt M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt-Kondoros közötti 61,4 kilométeres szakaszára egyébként még 2008-ban kiadták az építési engedélyt, amely időközben lejárt. A Nemzeti Közlekedési Hatóság Útügyi, Vasúti és Hajózási Hivatala a közelmúltban 2015. május 31-ig meghosszabbította az engedélyt.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Népszerű

Nagy-Magyarország Fogadó Nagy-Magyarország Fogadó

Nagy–Magyarország Fogadó

Békésszentandrás

A Gödény-halmi pihenő (Fotó: Babák Zoltán) A Gödény-halmi pihenő (Fotó: Babák Zoltán)

Szentandrás a szentandrásiaké

Közlekedés

Az épülő Tisza-híd 2020. május 29-én (Fotó: Babák Zoltán) Az épülő Tisza-híd 2020. május 29-én (Fotó: Babák Zoltán)

Jól halad az M44-es Tisza-hídjának építése

Közlekedés

Fotó: Babák Zoltán Fotó: Babák Zoltán

M44: Semmi sem veszélyezteti a január 31-i befejezést

Dosszié

A rovatot támogatja:

Archívum

Kategóriák

Friss

Hirdetés

Connect