in

Átadták az M44 újabb szakaszát: Békéscsaba csatlakozott a gyorsforgalmi úthálózatba

Orbán Viktor beszédet monda az M44 gyorsforgalmi út az M5 autópálya és Szentkirály közötti szakaszának átadóján.
Orbán Viktor beszédet monda az M44 gyorsforgalmi út az M5 autópálya és Szentkirály közötti szakaszának átadóján. (Fotó: ÉKM)

Elkészült az M44 gyorsforgalmi út az M5 autópálya és Szentkirály közötti szakasza, melynek köszönhetően Kecskeméttől immár Békéscsabáig 2×2 sávon 110 km/h sebességgel közlekedhetnek az autósok. Az átadó ünnepségen beszédet mondott Orbán Viktor miniszterelnök és Lezsák Sándor, országgyűlési alelnök, a Bács-Kiskun vármegye 4. számú választókerületének országgyűlési képviselője.

Az M44 gyorsforgalmi út építési munkálatai az Építési és Közlekedési Minisztérium jogelődje, a NIF Zrt. égisze alatt vette kezdetét még 2016-ban. Az első, Tiszakürt-Kondoros szakasz (61,0 km) 2019-ben, míg egy évvel később a Kondoros- Békéscsaba (17,6 km) szakasz épült meg. 2021-ben az új tiszaugi Tisza-hidat is magába foglaló Lakitelek-Tiszakürt (10 km) közötti út, 2024-ben pedig a Szentkirály- Lakitelek (4,6 km) szakasz készült el. A most átadott új szakasszal az M44 gyorsforgalmi út 125 km-es hosszban mintegy 543 Mrd forint hazai költségvetési forrásból épült meg 9 év alatt.

Lázár János, Orbán Viktor és Lezsák Sándor az M44 gyorsforgalmi út az M5 autópálya és Szentkirály közötti szakaszának átadóján.
Lázár János, Orbán Viktor és Lezsák Sándor az M44 gyorsforgalmi út az M5 autópálya és Szentkirály közötti szakaszának átadóján. (Fotó: ÉKM)

Az M5 autópálya és Szentkirály közötti szakaszon, 14 db műtárggyal, 32,2 km hosszú 2×2 forgalmi sávos leállósáv nélküli autóút valósult meg, mely csatlakozik az M44 autóút Szentkirály- Lakitelek szakaszhoz. A beruházásnak köszönhetően összeköttetés valósult meg az M5 autópályától, Kecskemét térségétől, Békéscsaba felé, ezzel csatlakoztatva a Békés vármegyei várost a gyorsforgalmi úthálózatba.

A fejlesztés során a keresztező országos utak és földutak az autóút felett, a Cegléd- Szeged vasútvonal a tervezett autóút alatt kerültek átvezetésre. A fejlesztés részeként a szakasz elején lévő Csillik Pihenő mozgásérzékelős közvilágítással épült ki. A Budapest irányba tartók számára (szelvényezés szerint bal oldal) újításként napelemes árnyékoló konzolokkal kialakított parkolók létesültek, melynek célja a pihenő rezsiköltségének
csökkentése.

Az M5 autópálya és Szentkirály közötti újonnan elkészült M44-es szakasz.
Az M5 autópálya és Szentkirály közötti újonnan elkészült M44-es szakasz. (Fotó: ÉKM)

A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, hazai forrásból valósul meg. Az M5-Szentkirályi szakasz teljes kivitelezését a Hódút Építő Kft. végezte, melynek értéke bruttó 185,3 milliárd forint.

A közlekedők április 15-én a kora délutáni óráktól vehetik birtokba az új útszakaszt.

Építési és Közlekedési Minisztérium – sajtó

Rohony Márk fejesével egyenlített a Hunyadi szombaton.

Idegenben nyert a Csabacsűd és a Szarvas, otthon a Hunyadi

Országos Tanítási Verseny az Egyetem szarvasi campusán…