in ,

Székelyes diákok az olasz gasztronómia varázslatos világában

Székelyesek külföldi szakmai gyakorlaton Olaszországban, Serramazzoniban

A szarvasi GySzC Székely Mihály Szakképző Iskolája és Kollégiumának diákjaiként az Erasmus+ Mobilitási Projekt keretében külföldi szakmai gyakorlaton vehettünk részt Olaszországban, Serramazzoniban.

Az idei évben nekünk, két pincér, két szakács és négy vendéglátásszervező-vendéglősnek adatott meg a lehetőség, hogy az iskolában megszerzett elméleti és gyakorlati tudásunkat bővítsük, illetve betekintést nyerjünk az olasz vendéglátás rejtelmeibe. A kis csapatunk tagjai voltak: Kovács Laura 10.I, Molnár Mónika Katalin 11.I, Lukács Dániel Márk 11.H, Kis Miklós 11.H, Pálinkás Petra 14.D, Zsigri Enikő 14.D, Körösfalvi Dávid 14.D, Kovács Dániel 14.D és kísérő tanárunk Borbély Tünde.

Kiutazásunk előtt tájékozódtunk az olasz gasztronómia és vendéglátás alapjairól, valamint igyekeztünk minél több olasz alapkifejezést is elsajátítani, hogy jobban tudjunk boldogulni külföldön.

Az olasz fogadóintézmény (IAL Scuola Alberghiera e di Ristorazione) biztosította számunkra a szállást, a mindennapi étkezést és a gyakorlati lehetőséget, illetve a hétvégi kulturális programokat is. Az iskola „szakmai inkubátorként”, egy működő szálloda volt, amelyet a diákok saját maguk üzemeltettek az oktatók segítségével. Így nap, mint nap kipróbálhattuk magunkat az éttermi és konyhai munka változatos világában. Tengeri állatokat dolgozhattunk fel, cukrászsüteményeket, számos olasz száraztésztát és pizzát készíthettünk a különböző konyhákban. Az étteremben megtanulhattuk, hogyan készülnek a különböző koktélok és kávékülönlegességek.

Kint létünk során sokat fejlődött szakmai tudásunk, alkalmazkodó képességünk, önállóságunk. Nagyon érdekes volt egy más ország kultúrájával, szokásaival, életvitelével is megismerkedni. Mindannyian egy ismeretlen világba csöppentünk, de ügyesen feltaláltuk magunkat. Gyorsan beilleszkedtünk, barátságokat kötöttünk, rengeteg élménnyel gazdagodtunk.

A hétvégi kirándulások során ellátogathattunk közeli városokba, többek közt Bolognába, Modenába. Megnézhettünk több nevezetességet, bormúzeumot, szalámi múzeumot és a Ferrari múzeumot is. Olyan borászatban is jártunk, ahol a teljes munkafolyamatot megfigyelhettük.

Az Olaszországban eltöltött szakmai gyakorlat alapján megkaphattuk az Europass mobilitási bizonyítványt, amelyet későbbi munkavállalások során hasznosíthatunk a könnyebb elhelyezkedés érdekében.

Ez a három hetes olasz szakmai gyakorlat nagyon hasznos volt mindannyiunk számára. Sok olyan ismeretet, szakmai tapasztalatot szerezhettünk, amivel eddigi tudásunkat széleskörűen tudtunk bővíteni. Minden tanulótársunknak ajánljuk, hogy tegyen meg mindent azért, hogy külföldön is szélesíthesse szakmai jártasságát. Mi nagyon örültünk, hogy iskolánk sikeres Erasmus+ pályázati programjának részesei lehettünk. Ezúton is köszönjük ezt a páratlan lehetőséget.