Menu
in , ,

Gallicoop: nagyobb piaci részesedés, több export, új termék

Domján Balázs

A szarvasi székhelyű Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. tovább növelte piaci részesedését, emellett az előző évihez képest közel azonos szintű árbevételt ért el 2013-ban. Az értékesített pulykahús növekedése mellett a cég export nettó árbevétele több mint 22%-kal emelkedett. Habár tavaly a beruházások mértéke kisebb volt az előző évekhez képest, a vállalat erre az évre is jelentős fejlesztéseket tervez, de nem csak üzemi szinten, hanem a termékinnováció vonatkozásában is.

A Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt.-nél a tavalyi évben is folytatódott a piacszerzés és az exportbővülés: a export nettó árbevétele az előző évihez képest 22,5%-kal magasabb, több mint 11,5 milliárd forint lett 2013-ban. A már évről évre bővülő exporttevékenység sikertermékei a mellfilé, a felsőcombfilé, és a panírozott mellszelet, amelyekre igen nagy a kereslet többek között Ausztriában, Angliában és Romániában; ezek egyben a cég legjelentősebb külpiacai közé tartoznak. Emellett említésre méltó export célország Horvátország is, ahol tavaly erősödött meg igazán a vállalat. 2013-ban a cég 12 ezer tonna pulykahúst exportált, ami a megelőző évi mennyiség 115,6%-a. A cégnél az értékesített pulykahús mennyiség is növekedett egy év alatt: míg 2012-ben 21,7 ezer, addig 2013-ban 24 ezer tonna pulykahúst értékesített.

A cég ugyancsak sikereket ért el a felvásárlási piacon: a pulykafelvásárlást illetően 28%-kal nőtt a cég piaci részesedése a tavalyi évben. A 29,5 ezer tonnás hústermelési volumen nem változott számottevően az előző évi mennyiséghez képest, azonban a feldolgozásban mutatkozik eltérés: csökkent mind a panírozott, mind pedig a készítmények előállított mennyisége, ám mindezekkel együtt a Gallicoop tovább, 44,5%-ra növelte a pulykahús értékesítésben betöltött piaci részesedését. A növekvő piaci részesedés mellett a cég 2012-ben elért 32,4 milliárd forintos nettó értékesítési árbevétele 2013-ban 32,1 milliárd volt.

A vállalat tavaly 378 millió forintot fordított beruházásokra és fejlesztésekre, míg idén több mint 800 millió forintot tervez. Ezek közé tartozik a termékinnováció is, amely területen a cég piacelsőséget tervez: „Több fontos területen, mint például az élelmiszerbiztonság, a termelés, a takarmányozás, és nem utolsó sorban a környezetvédelem, úgy látjuk, hogy már elértük azt a minőséget és színvonalat, amely egyrészt hosszú távon és hangsúlyosan megkülönböztet minket a versenytársaktól, egyfajta fenntartható versenyelőnyt biztosítva, másrészt a fogyasztóknak is fontos tényezőket jelentenek.” – mondta Erdélyi István, a cég elnök-vezérigazgatója. „Mostantól a termékinnováció tekintetében is hasonló elsőségre törekszünk: az a célunk, hogy a Gallicoop termékek minden szempontból a legjobbak legyenek. Ennek jegyében folyamatosan igazodni kívánunk a fogyasztói igényekhez, így például idén piacra dobjuk Magyarország első E-mentes párizsiját is.”

Exit mobile version