Menu
in , , ,

Több kilométeren már aszfalt borítja az M44-est

Bár a munkálatok jelenleg az időjárási tényezők miatt szünetelnek, már látványos eredmények mutatkoznak az épülő M44-esen. A legelőrehaladottabb állapotban a Tiszkürt-Kondoros közötti szakasz van, ami három részre tagozódik. A 62 km hosszú, kétszer két sávos gyorsforgalmi út megvalósítása során összesen 49 műtárgy létesül, legjelentősebb közülük ezen a szakaszon a Körös-híd, amelyet a táj hagyományainak megfelelően alakítottak ki.

– Ezen a szakaszon, ahol most állunk az építkezés már korábban elkezdődött. A megkötött kivitelezői szerződés szerint 2019. harmadik negyedévében el kell, hogy készüljön. Ez a 62 km-es szakasz három részből áll, a Csabacsűd-Kondoros közötti területen a földmunkák készültsége már 60%-os, vagyis ütemterv szerint halad. A Kondoros-Békéscsaba szakasz építéséhez is hozzákezdhet a kivitelező, mivel lezajlott a közbeszerzés, a munkaterület átadása február 13-án történt meg. Már zajlik a terület lőszermentesítése, és megkezdődtek a különböző régészeti feltárások. A befejezési határidő itt 2021. január 31-e – tájékoztatta az 4417-es út és az autópálya kereszteződésénél Dankó Béla országgyűlési képviselő a sajtó képviselőit.

Rámutatott, ezzel egy időben elindult a Tiszakürt-Lakitelek közötti szakaszra irányuló közbeszerzés, ill. zajlik a fennmaradó 20 km-es út előkészítése.

Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője az elmúlt időszakról szólva elmondta, 2017 a földmunkák éve volt. Az ütemezésnek megfelelően javarészt töltésépítések és nagy tömegeket megmozgató földmunkák zajlottak, mostanra pedig odáig jutottak, hogy a Kondoros-Tiszakürt közötti szakaszon belül az út 2,5 km hosszan aszfaltborítást kapott, ill. 12,5 km-es szakaszon a cementstabilizációs alapréteg is elkészült.

Mint ismeretes, a fejlesztés teljes költségét hazai források fedezik. Ez a teljes projekt esetében várhatóan 439 milliárd Ft-ot jelent, amelyből a középső szakasz költségei 145 milliárd Ft-ot tesznek ki. Dankó Béla szerint az út a gazdasági fejlődés egyik alappillérét jelentheti, addig is a helyi vállalkozások tartják a lelket a térségben. A rendszerváltást követő tragédiának ugyanis főként az  élelmiszeripar látta kárát, s a térség azóta is érzi a nagyvállalatok hiányát.

Elmondása szerint a potenciális befektető számára az egyik legfontosabb szempontot a megközelíthetőség jelenti, ami az M44-es elkészültével megoldódik. Ezzel együtt úgy véli, hogy „nem szabad csodát várni tőle”, reményei szerint azonban a megye középtávon érezni fogja a beruházás pozitív gazdasági hatásait.

Exit mobile version