Menu
in

Evangélikus TikTok-story

Fotó: RTL Klub

Fotó: RTL Klub

Néhány napja a fiaimon keresztül hívták fel a figyelmem, hogy az RTL Klubon egy rövid híradás arról szólt, hogy a kreatív papok milyen úton-módon igyekeznek megszólítani a gyülekezeteiket a jelenlegi lehetetlen körülmények között. A képsorok Lázár Zsolt esperessel kezdődtek, de aztán az interjúalanyok között már nem tűnt fel. Ezt szeretnénk pótolni, miután az RTL által megszólaltatott egyházi emberek közül véleményünk szerint ő volt a legkreatívabb a TikTok-os videóival.

Akik nem ismerik, ahogy két hete a nevén kívül még én sem, a TikTok leginkább arra épül, hogy egy vagy több zene, illetve szöveg alá bevágjuk a saját kis videónkat, amiben legtöbbször mi szereplünk.

– Honnan jött az ötlet, hogy a Facebook után, az Insta helyett a TikTok-on nyitsz új csatornát a hívek felé?

– Az evangélikus egyház szinte minden platformon rajta van. Ha lenne még IWIW, akkor ott is megtalálható lenne. A mostani időszak sokakat rákényszerít, hogy az internet adta lehetőségek segítségével folytassa a munkáját. Igaz ez a pedagógusokra, és amint látható, az egyházakra is. A Facebookon több mint egy évtizede rajta vagyok, a gyülekezet is ekkor kapcsolódott be ebbe a közösségi oldalra.

– Igen itt sokszor láttuk az élő bejelentkezéseidet ételosztás előtt, vagy most az Istentisztelet közvetítésekben. De akkor miért mentél a TikTok-ra is? 

– Az látható, hogy sokaknak van Facebookja, élő közvetítéseket itt lehet legkönnyebben megszervezni, de a nagyszülők és az én korosztályom az aki itt jelen vannak leggyakrabban. Fiatalok már nem igazán használják csak a messengert. Az Instagram népszerű volt, de ott is szinte megállt az élet. A most legnagyobb mozgás ezen a helyen van, a TikTok-on, ami a fiatalok által az egyik legnépszerűbb oldallá lesz szerintem ebben az évben. Lehet hogy ki fog fulladni ez is. Nehéz látni hogy milyen irányba mennek majd a használók, de ártani nem árt, ha fiatalosabb hangvétellel komolyabb témát tudunk átadni.

– Az előbb általad említett Facebook, illetve Instagram lényegesen nagyobb tömegeket mozgat meg, ráadásul mindkettőn meg lehet csinálni azt, ami a TikTokon, ami kifejezetten rövid videókra specializálódott. Nem lett volna egyszerűbb inkább azokra energiát fordítani?

– Érdekelt, hogy mi lehet népszerű egy 15 másodperces videóban. Hogyan lehet ennyi idő alatt bármit elmondani, főleg úgy hogy annak valamilyen tartalma is van. Videóink erről szólnak.

– Milyen témákat vetsz fel 15 másodpercben?

– Az Ótemplomi Szeretetszolgálat felelősségteljes munkáját is bemutatjuk, a #maradjotthon kampány is helyt kap és próbálom megfogalmazni milyen nehézségekkel szembenézni egy üres templomban szolgáló lelkésznek. A napjaim jó részét a Szeretetszolgálatban töltöm, hiszen munkatársaink megfeszített erővel dolgoznak azon, hogy megvédjük a lakóinkat, ellátottainkat. Nagyon könnyen fakad ki ilyenkor az ember és tényleg nehéz néha a sírást álcázni. Egy két poén segít feloldani a feszültséget bennünk is. Néha ezek a kis filmek ebben is segítenek.

– Milyen a visszajelzés, eléred a célközönségedet? Sikerül átadni ezeket a súlyos üzenetet 15 vidám másodpercben?

– Sokan meglepődve látták, hogy egy lelkész egy gyülekezet gondolatai jönnek szembe a poénok között. Nekem azonban nagyon jól esett az hogy közel ötszázan azt az üzenetet jegyezték a kép alá hogy Isten áldja.

– Utolsó kérdés. Most hol látható és hallható az Ótemplomi istentisztelet? 

– Remélem ezen a héten kiépül egy új rendszer ami lehetővé teszi hogy jobb minőségű kép és hang jusson el élőben a gyülekezeti tagokhoz és minden érdeklődőhöz. Az Ótemplomi Facebook oldalon, a Rádió Szarvasban élőben lehet hallgatni az alkalmakat, a Körös Televízió felvételről közvetít. Amit többször ismételnek. Reméljük mindenki részt tud venni így az Istentiszteleteken aki szeretne.

– Már alig várjuk azt hogy Nagyhéten ismét legyenek Angyali reggelek az Ótemplomban. A lelassult világhoz igazítva minden reggel 8 óra öt perctől. Reméljük sokan kapcsolódnak be így a szokásos lelki zarándoklatunkba.

Zárásul annyit, hogy az a videója, ami nyitóképként szerepelt az RTL Klub műsorában, 50 ezer megtekintés körül jár. Amiben arra kéri a híveket, hogy maradjanak otthon, csak maga 158 ezer megtekintésnél és 11 ezer lájk felett jár. Akinek van TikTok-ja, keresse @otemplomszarvas néven!

Exit mobile version