A Békés Vármegyei Kormányhivatalban éves szinten nagyjából 1,3 millió ügyfél fordul meg, 1 millió hatósági döntést hoznak a 19 főosztályon, a 9 járási hivatalban, a 18 kormányablakban és az egyéb ügyintézési pontokon. A hatékony, pontos és ügyfélközpontú munkavégzés mellett kiemelt cél a fenntarthatóság is, különös tekintettel a papírfelhasználás csökkentésére. Az elektronikus ügyintézést támogató munkacsoport és az auditáló bizottság is azért dolgozik, hogy a több mint 3000 ügyintézési típusban minél kevesebb papírt használjanak fel, ezzel is védve a környezetet és növelve a költséghatékonyságot, hangzott el ma délelőtt a Szarvasi Járási Hivatal Hatósági és Gyámügyi Osztályán, amikor dr. Rákóczi Attila, a Békés Vármegyei Kormányhivatal főigazgatója a Papírtakarékos iroda program második állomásán átadta az erről szóló tanúsítványt Gaál Roland hivatalvezetőnek, illetve helyettesének, dr. Galó Zsoltnak.
A Szarvasi Járási Hivatal élen jár az elektronikus ügyintézés terjesztésében: a beérkező dokumentumok többsége már elektronikusan érkezik, a papíralapú iratokat digitalizálják, és az ügyintézési folyamatok 98 százaléka elektronikusan zajlik. A két tanúsítványt nyert osztályon, a Kormányablakban a dokumentumok 75 százaléka, a Hatósági és Gyámügyi Osztályon pedig 40-50 százaléka elektronikusan készül és kerül továbbításra. Ezek az eredmények nemcsak a fenntartható működést, hanem a hivatal költséghatékonyságát is javítják. A program sikeréhez az ügyfelek is hozzájárulnak az elektronikus ügyintézés választásával, amely gyorsabb és kényelmesebb ügyintézést tesz lehetővé.
A tanúsítványt Szarvasra hozó dr. Rákóczi Attila rengeteg szálon kötődik városunkhoz és a környezetvédelemhez. Mielőtt doktori címet szerzett környezettudományokból, a Tessedik Sámuel Főiskolán környezetgazdálkodási, majd a Szent István Egyetemen vidékfejlesztő agrármérnökként végzett. Ezt követően környezetvédelmi szakmérnökként diplomázott, így a Papírtakarékos iroda programban a hivatása és a környezetvédelem iránti elhivatottsága találkozik.



