Menu
in ,

Gubik Petra – Eső és könnyek

Gubik Petra és Gulyás Attila a Monte Cristo 29. előadásában a Szarvasi Vízi Színházban 2025. augusztus 1-én.

Gubik Petra és Gulyás Attila a Monte Cristo 29. előadásában a Szarvasi Vízi Színházban 2025. augusztus 1-én. (Fotó: Babák Zoltán)

2012-ben mutatták be Szarvason a Monte Cristo Grófja című Szomor György – Pozsgai Zsolt musicalt. Az első előadás nagyszerű szereplőkkel mutatkozott be. A kiadott CD-n ma is ezek a hangok szólnak, számomra ez az eredeti hangban, látványban. Azóta a szereplők változtak, a három főszereplőt kivéve, mert Szomor György, Gubik Petra és Gulyás Attila nélkül nem lenne az az előadás, amiért az ország minden részéről ide utaznak, hogy láthassák a Szomor György rendezte előadást. (Bocsánat, van még egy negyedik szereplő is, aki nem változott, ő Bíró Gyula – Albert szerepében.) Szarvason, szombaton este a 29. előadást láthattuk, de 2016-ban itt volt a századik is. Minden előadás teltházas – szinte azonnal elkelnek a jegyek – álló tapssal és ovációkkal ér véget, ez Szarvason nagyon ritka! Az évi két előadás már elmaradhatatlan része a Szarvasi Vízi Színház nyári előadássorozatának!

Vasárnap este Pártai Lucia vendége Gubik Petra Junior Príma-díjas színésznő volt. A 16. percben esni kezdett az eső, a Turul kicsi lett volna a közönségnek, olyan sokan voltak, ezért a Szeparé nyitotta meg ajtaját – persze ez is kicsi lett volna –, de a két bástya alatt is végig álltak. A beszélgetés folytatódott, az első is hamar elállt, így eső nélkül fejeződött be Gubik Petra és Pártai Lucia beszélgetése.

Gubik Petra Szarvasra is hazajár, hiszen Ajak az a hely, ahol az igazi otthona van, ahol a család és sok-sok szeretet várja, ahol nevelkedett, ahol kialakult benne az a szerénység, az az elhivatottság, amivel választott szakmáját műveli, példát mutatva sok követője számára. Ajak díszpolgárrá választotta a fiatal művésznőt, akinek megtiszteltetés, de saját, belső kötelezettség is a cím.

Lucia rákérdezett arra, hogy Dolhai Attilával – aki szintén Kisvárdán született könnyen megtalálták-e a közös hangot. De beszélgettek a kereskedelmi televízokban való részvételéről a Rebecca szegedi sikeréről is. Ezzel kapcsolatban elhangzott, hogy hogyan kezeli a sajtó érdeklődését, a kereskedelmi TV adta lehetőségeket. Petra elmondta, bizonyos határokon belül engedi közel a sajtót, és amit felvállal, hogy megmondja meddig engedi közel.

A színésznő az este két ajándékkal készült a nézők számára, két dalt hozott, a Kicsi gyere velem… és a Gyöngyhajú lány című dalokat hallhattuk a fiatal művésznőtől.

Gubik Petra a Debreceni Egyetemen szerzett végzettsége szerint etnográfus, muzeológus és a Színművészeti Egyetemen drámainstruktor-színjátszás szakon végzett. A debreceni egyetemi évei alatt is játszott Békéscsabán és párhuzamosan járt a SzíniTanház képzésére is.

Petra Békéscsabán sok prózai előadásban játszott, bár az első bemutatkozása az Aida címszerepe volt, szintén Szomor György partnereként. Számomra Steinbeck Egerek és emberek Curley felesége és Neil Simon Mezítláb a parkban Coirrie szerepe volt emlékezetes. Ez utóbbi szerepért 2016-ban a Vízi Színházban a legjobb női főszereplő külön-díját kapta. De emlékezetes marad számomra Brecht – Weill Koldusoperájának Polly szerepe, amiért viszont 2015-ben a POSZT színész zsűrijétől kapta meg a legjobb női alakítás díját. Ha már a prózai szerepeknél tartunk úgy látom Gubik Petra számára is fontos a prózai szerep is, hiszen az utóbbi időben a Játékszínben játszik prózai előadásokban. Érzékelhető, hogy Petra számára a színművészet mindkét ága fontos és igyekszik egyensúlyt tartani a zenés és a prózai előadások között.

De természetesen elősorban csodálatos hangját szeretjük, amit pénteken és szombaton este is megcsodálhattunk Mercedesként. Számomra az előadásnak több katarzisa van, ebből kettő Petrával. Az egyik az első felvonásban, amikor az ügyész megmondja, hogy Dantes meghalt, Petra/Mercedes arca az azt követő jelenetsorban döbbenetes átalakuláson megy keresztül, az arcán már nincs fény (amit sajnálok, csak egy pici kéne), mert a hosszú jelenet során Petra jelen van a színpadon – nem is akárhogyan –, de az arca csodálatos változáson megy át. – Érdemes figyelni! – Mire vége a jelenetsornak és ismét fényt kap, ott a könny a szemében, az arcán és az addig vidám lány megváltozik. Zseniális átalakulás! A másik katarzis a második felvonás nagydala az Egy élet, több halál éneklése alatt jelenléte a színpadon szintén egyedi, utánozhatatlan! Az előadásban csodálatra méltó az is, hogy fiatal lányként kezdi a színpadon, de a második felvonásra már húsz évvel idősebb Mercedest kell alakítania, akit az élet megtépázott, fia jelenti számára az örömöt, aki halálos párbajra készül. Mercedes anya, aki oroszlánként védi fiát, de előtörnek érzései is a múltból. Ez az átalakulás a színpadon tökéletes, mind a gyönyörű dal, mind Gubik Petra alakítása, aki 22 évesen alakította először Mercedest, akkor is tökéletes volt, akkor is briliánsan mutatta meg a változást. Kíváncsi lennék az érzéseire, az akkorira és a maira, mert egészen biztosan változott…

Tökéletes színpadi jelenlét, ahogyan az általam látott más előadásokban is mindig azonosulni tudott karakterével, eggyé válik szerepeivel, Gubik Petra ezért nagyon jó színésznő! Énekesnőként pedig szerencsére Szarvason is többször csillogtatta meg énekesnőként is hangját, hiszen volt koncertje Gulyás Attilával, Szomor Györggyel és legutóbb az önálló koncertjén, a Mi van a zsebemben címművel, amivel azonos című CD is készült.

Ez csak néhány gondolat Gubik Petráról, a fiatal színésznőről, aki több színésznői-díjat kapott teljesítményéért, teljesen megérdemelten, hiszen hivatását magas szinten műveli, pontos, precíz, okosan alakítja pályáját és megőrizte a szerénységet, tisztaságot, amit otthonról hozott.

Gubik Petra ars poeticája egy Pascal Mercier idézet: „Ha annak az életnek, ami bennünk van, csak egy kis részét éljük meg, mi lesz a többivel?”

Kívánok Petrának, nagyon sok énekes és prózai szerepet!

Galambos Edit

A fotókat Babák Zoltán készítette a Monte Cristo grófja péntek esti (8.1) előadásán.

Exit mobile version