in , ,

Tettünk az egészségünkért – Erzsébet-tábor Szanazugban

Nagyszerű lehetőség nyílott a Székely Szakképző Iskola tanulói részére, hogy kipróbálhassák az egészséges életmód területeit. Szeptember végén Szanazugban, az Erzsébet-tábor programján keresztül tapasztalhattuk meg, mit tehetünk testi-lelki vitalitásunkért

A kiránduláson 38 diák – zömmel a 9. szakiskolai osztályok tanulói osztályfőnökeikkel: Elekes Istvánné tanárnővel, Sinka Attila tanár úrral, valamint testnevelő tanáraikkal: Rohonyné Urbancsok Zsuzsanna tanárnővel és Kereszturszky János tanár úrral – vett részt. Az út eseménytelenül telt, mindenki visszafogottan viselkedett. Kíváncsian vártuk, hogy milyen lesz a környezet, a programok és az ellátás.

Az út nem volt hosszú, délelőtt nem sokkal 10 óra után már meg is érkeztünk.

A tábor a Doboz-Szanazugi Ifjúsági Üdülőközpont nevet viselte. Szép, nagy, parkosított területen álltak az épületek. A tábor befogadóképessége 250 fő. Bennünket egy több szobából álló kőépületben helyeztek el. A szobák 10 személyesek voltak. Két-két szobát kaptak a fiúk és a lányok is. Azonnal elfoglalta mindenki a neki legjobban tetsző helyet, elkezdődött a kipakolás, a rendezkedés.

Délig hamar eltelt az idő, már mehettünk is ebédelni. Az ebédre minden nap pontosan déli 12 órakor került sor. Ezen kívül naponta még négy étkezés volt, úgyhogy bátran állíthatom, nem szenvedtünk hiányt.

Az első nap délutánján tettünk egy romantikus erdei túrát: begyalogoltunk Dobozra. Doboz közigazgatásilag nagyközség. Méretei ellenére elég sok látnivalóval találkoztunk. A község központjába érkezésünkkor mindjárt megtekintettük az előttünk magasodó Református Templomot. Ennek a templomnak legfőbb érdekessége a gyönyörű, kézi faragású tölgyfa berendezése. Pár száz méterrel távolabb áll a Katolikus Templom, valamint a Wenckheim kápolna és kripta. Mindkét épület kupolája velencei aranyból készült. A kripta kör alaprajzú épület, középen található az oltár, és a kupola alatt két-két oldalon kápolnaszerűen kapcsolódnak a temetkezési helyek. Nem messze a kápolnától található a háromemeletes silótornyos magtár, amely a híres magyar építész, Ybl Miklós tervei alapján készült el. Sajnos, nem tudtunk bemenni, csak kívülről lehetett megnézni.

Nézelődés közben sok fényképet készítettünk az épületekről és a környékről is.

A táborba visszatérve leginkább pihenésre volt szükségünk, mert a séta sokunkat kimerített (a második napon már edzettebbek voltunk). Az esti program táncház volt: a Gyulai Néptáncegyüttes tagjai érkeztek hozzánk – ők voltak a meglepetésvendégek. Élő népzenei kísérettel néptánc alaplépéseket tanítottak nekünk. A fárasztó nap ellenére elég nehezen aludtunk el – talán az újdonság varázsa hatott így ránk.

Másnap szintén gyalog mentünk be Dobozra -, de már nem az erdőn keresztül, hanem az országúton. Ennek az előző délutáni, nagy viharral járó, jelentős mennyiségű eső volt az oka. Az erdei utak teljesen feláztak, lehetetlen lett volna itt túrázni.

A községbe érve meglátogattuk a Szécsi Tamás Múzeumot. A névadó Dobozon született, de úszóedzői tevékenységét Budapesten végezte. Tanítványai közé tartozott Darnyi Tamás, Czene Attila és Szabó József is. A kiállításon személyes tárgyai mellett a kitüntetéseit és a versenyekről hozott emléktárgyait , érmeit is láthattuk.

A múzeum épületében kapott helyet egy népművészeti kiállítás is. Gyönyörű hímzéseket, kézi készítésű egyéb tárgyakat, sőt egy szilvalekvár-főzést is láttunk. A kiállítótermekben a hímzések alkotója kalauzolt bennünket. Kis pihenő, fagyizás után indultunk vissza a táborba.

Ebéd után megnéztük a Fehér és a Fekete-Körös összefolyását, a Kettős-Köröst. Több mint 300 üdülő, a Körös bal partján pedig kemping várja a pihenni, üdülni vágyókat. A két part között személyszállító komp biztosítja az átkelést. A túlsó parton már Gyula fogadja az utasokat. Sokáig nézelődtünk a parton, a táj itt festői szépségű, sportolásra is alkalmas. Ottlétünkkor éppen egy vízisízőt láttunk gyakorlás közben.

Az esti program egy – szobák közötti – vetélkedő volt, amely a látnivalókra vonatkozó kérdésekből állt. Mivel az élmények még frissek voltak, így elég jól emlékeztünk rájuk. A versenyt az egyik lányszoba nyerte – megjegyzendő, hogy minimális előnnyel. Vacsora után Sinka tanár úr vezetésével egy karaoke partit tartottunk. Ezután még diszkóztunk egy kicsit, majd nyugovóra tértünk. Sokkal elcsigázottabbak voltunk, mint előző este, így viszonylag hamar elaludtunk.

Szombaton a reggeli után buszra ültünk és bementünk Gyulára. Rédey Klaudia és Molnár Mónika 9. I osztályos tanulók felkészültek a város nevezetességeiből és olyan híres emberek életéből, akik Gyulán születtek. Miután a buszon meghallgattuk a beszámolókat, keresztül-kasul bebarangoltuk a belvárost, megnéztünk minden – itt található – nevezetességet és megcsodáltuk a gyönyörű szökőkutakat is.

A városnézés után – fél 12-kor – buszra ültünk és hazaindultunk Szarvasra.

A kirándulás jó alkalom volt arra, hogy jobban megismerkedjünk osztály-és évfolyamtársainkkal. A végén azt is beláttuk, hogy – amit a testnevelő tanáraink mindig mondanak – gyalogolni nem is olyan rossz dolog és a lábunk mindig kéznél van!

Györgyi Dániel, Pócz Ákos, Polczer Gabriella 9.G osztályos tanulók

„Énekeljétek az Ő nevének dicsőségét!” (Zsolt. 66,2)