Idegen pályán nyerték el a 400 ezres támogatást a csabacsűdi szülők

Pusztainé Tusjak Tünde, Máté Szabolcs és Králikné Hruska Gyöngyi

Másodjára indította el a Tesco az “Ön választ, mi segítünk” című kampányát azzal a céllal, hogy a vásárlók olyan civil szervezeteket támogathassanak, olyanok kapják a felajánlott 400 ezer forintos összeget, akiket bemutatkozásuk, programjuk, céljaik alapján arra méltónak tartanak. Az országban 61 körzetben zajlott a kampány, ami azt jelenti, hogy 61 nyertes, 61 civil szervezet jutott ily módon 400 ezer forintos támogatáshoz.

– Nem mi szeretnénk eldönteni azt, hogy ki kapja ezt a összeget, hanem a vásárlókra a bízzuk oly módon, hogy a szavazási időszak alatt minden vásárlásnál egy zsetont adunk a kasszánál, és a koncessziós soron kihelyezett urnába dobva szavazhat a vásárló a körzetében levő három civil szervezetre. Az összesítésnél a nyertes civil szervezet kapja meg a 400 ezer forintos támogatást – avatott a játék részleteibe Máté Szabolcs, a szarvasi áruház vezetője.

A Szarvas körzetéhez tartozó három, orosházi, szentesi és természetesen a helyi áruházban három jelöltre lehetett a zsetonokkal szavazni. A szarvasi illetőségű Bóbita Alapítvány a Gyakorló zöldebbé tételéért, a Szülők a Csabacsűdi Gyermekekért Egyesület a szokásos gyermeknapjukért, illetve a Tiszta Környezetünkért Alapítvány Csabacsűd zöldebb környezetének kialakításáért indult versenybe.

A csabacsűdiek megosztották a Csabacsűd-szimpatizánsok táborát, lerontották az esélyeiket azzal, hogy gyakorlatilag ugyanazért a célért két egyesületük is a vevők kegyeiért indult, ráadásul az egyik helyszín a szarvasi áruház volt, ahol az átlátszó urnában szemmel láthatólag a gyakorlós alapítvány markáns előnyre tett szert. A szülők okosan taktikáztak, egy-egy forgalmas hétvégi napon elmentek Orosházára és Szentesre, hogy megismertessék a vásárlókkal a saját szervezetüket és meggyőzzék őket arról, hogy az ő programjuk a legjobb a három közül. Lufit csináltattak direkt ezekre az alkalmakra, amin az egyesület logója volt, és azt osztogatták a gyerekeknek. Elvitték azokat az albumokat, amikbe a korábbi gyermeknapok képeit gyűjtötték és megmutatták a vevőknek.

A stratégia bevált, és így, mondhatni idegen pályán nyerték meg a 400 000 forintos támogatást, amit Máté Szabolcs szombaton át is adott a nyertes pályázó, a szülők a Szülők a Csabacsűdi Gyermekekért Egyesület két képviselőjének, Pusztainé Tusjak Tündének és Králikné Hruska Gyöngyinek.

– A pályázati kiírás meghatározta hogy lehet kampányolni. Mi kihasználtuk a lehetőséget – mondta Pusztainé Tusjak Tünde. – Otthon elfekvőben voltak nyuszi jelmezeink. Az egy nagyon aranyos dolog volt, hogy a nyolcadikosaink felhúzták ezeket, és eljöttek velünk kampányolni. Olyan megható volt, ahogy a végzős lányok nyuszijelmezbe bújva répát kínálgattak a TESCO áruházakban. A kicsik is jöttek, de ők inkább a nyuszisimogatót élveztek, ők a kisnyulak körül sürögtek-forogtak.

A végső számlálás azt mutatta, hogy a Szülők a Csabacsűdi Gyermekekért Egyesület 20834, majd négyezer, 3967 zsetonnyi előnnyel nyert a Csabacsűd tiszta Környezetünkért alapítvány illetve a Bóbita (16867), valamint a földi Tiszta Környezetünkért Alapítvány (10338) előtt.

– Mindenkinek megköszönjük, aki csak egy zsetont is dobott az egyesületünknek, és mindenkit szeretettel várunk a május 20-án a Csabacsűdi játszótéren tartandó Gyermeknapunkra – invitált mindenkit Pusztainé Tusjak Tünde.

A csabacsűdiek gyermeknapján minden programban a környezet lesz a téma, így az aszfaltrajz versenyben, a szellemi vetélkedőben, a tesztekben is. Az önkormányzat kihelyezi a nagy szelektív gyűjtőit, illetve színes gyűjtő tasakokat osztanak, hogy megtanulják, mibe mit lehet tenni. Természetesen fát is fognak ültetni a játszótér területén, de lesz nagy torta, sztárvendég és tűzijáték megint.


Comments are closed.