Gáspár Sándor, az őszinte, nyitott ember

Gáspár Sándor

Csütörtökön este a Film a víz fölött házigazdája Zsapka János, a Szarvasi Röplabdások Baráti Köre Egyesületének elnöke volt. A vendég Gáspár Sándor színművész, beszélgető társa Szabó László, akinek ezúttal egy kicsit nehezebb dolga volt, mert Gáspár Sándor nem egy magáról beszélő típus.

Szentesen született, édesapja szigorú, de bölcs ember volt, tele szeretettel. Szabó László szerint a színművész nagyon magabiztos, de a saját véleménye az, hogy inkább csak nyitott mindenre. Mire egy film vagy színdarab odáig eljut, hogy nyilatkozni kell róla, addig a szerep már sajátja, ezért érezhető rajta a magabiztosság.

A színművész nagyon fontosnak és kifizetődőnek tartja az őszinteséget, mert az bizalom kérdése.

Az első film, amiről beszéltek az 1986-ban forgatott Csók anyu, melyet Rózsa János rendezett. Később sok olyan filmben játszott, amelyek kultfilmekké, korrajzzá váltak. Az este folyamán bemutatottak – egy kivételével – ilyenek voltak. A filmezéssel kapcsolatban elmondta, hogy három világszintű filmszínésze van hazánknak: Törőcsik Mari, Páger Antal és Cserhalmi György. A sztársággal kapcsolatban visszakérdezett, ha Szabó László abban az értelemben érti, hogy elismertség, ismertség, tehetség, akkor vállalja.

A következő film a Csapd le csacsi! Tímár Péter rendezésében. Ebben Papp Vera volt a partnere. Gáspár Sándor elérzékenyülve beszélt a színésznőről, aki már az égi társulatot erősíti.

Szabó László megkérdezte, ki az, akit nagyra tart, aki hatott rá. Válaszában Páger Antalt, Őze Lajost és Kállai Ferencet említette.

A fiatalokról szóló kérdésre, hogy miért nem tanít, azt válaszolta, hogy türelmetlen, és nincsen tanári késztetése.

A harmadik film Koltai Róbert rendezése, a Csocsó, avagy éljen május elseje!

Ezután Szabó László színpadra hívta Gáspár Sándor testvérét Tibort, és immár hármasban folytatódott a beszélgetés, amiből leszűrhető a két testvér közötti nagyon nagy az összhang. Nem csak szeretik, tisztelik is egymást. Láthatóan, érezhetően nagy szimbiózisban élnek – akár az ikrek. Figyelnek egymásra, támogatják egymást, mint minden igazán jó testvér. Szabó László felhívta a közönség figyelmét, hogy a két művész hangszíne mennyire hasonlít. Gáspár Tibor nagy alakítása a Kincsem című filmben Otto von Oettingen szerepe. Bár sok filmben szerepelt színházi színésznek tartja magát.

Mindketten játszottak egy szerepet ez John Updike Az eastwicki boszorkányokban Daryl szerepe. Sándor 2017-ben a Játékszín előadásában, Tibor jóval korábban 2005-ben a Móricz Zsigmond Színházban.
A negyedik film a 2001-es Üvegtigris, melynek rendezője Rudolf Péter és Kapitány István. Itt a színész mesélt a figurák kialakulásáról.

Az ötödik film a rendhagyó, amely nem vált kultfilmmé: Mundruczó Kornél Delta című alkotása, amely 2008-ban a Cannes-i Filmfesztiválon a Filmkritikusok Nemzetközi Szövetségének díját kapta meg.

Az este vendége a fiatal Rigler Renáta, a Jókai SzíniTanházának hallgatója volt. Először Edith Piaf dalt énekelt, ami után Gáspár Sándor megjegyezte, bátorság kell ezzel a dallal kiállni, de minden elismerése Renátáé. Másodikként a Három testőr című musicalből a Lesz-e nyár című Milady énekelte dal hangzott el.

Nagyon őszinte beszélgetésnek lehettünk tanúi, sokat megtudhattunk Gáspár Sándorról, a Testvérről, a Színművészről, az Emberről.

Galambos Edit

A fotókat Babák Zoltán készítette.


Comments are closed.