Menu
in ,

Zene, tánc, hang, nyomás, majális

Nem könnyű eldönteni, hogy mi minek volt a kísérő rendezvénye. A tuningmajális és a szarvasi veterángép és jármű találkozó a városi majálisnak, vagy fordítva. Egy biztos, a járművek felvonulásakor háromnegyed órába került a városon átjutni, és úgy tűnik mindannyian a ligetbe ill. a sportpályákra jöttek, mert ennyi embert még jó idő esetén is régen lehetett látni május 1-én. Az egyetlen bizonytalansági tényező az idő volt. Esik, nem esik? Nem esett, bár három óra körül arról érkezett a hír, amit a ligetben és a pályákon is bemondtak, hogy Nagyszénás környékén leszakadt az ég, és aki nagyon látni akarta, az égen tényleg sötétebb felhők gyülekeztek arról, de szerencsére csak éjszaka esett.

Az Erzsébet-ligetben a fesztiválsátor körül a pártok a megszokott helyeiken felállított sátrakban várták híveiket. A Fidesz sátrán maga Orbán Viktor köszönte meg a szavazatokat, de a Jobbiknál sem szomorkodtak, sőt, az MSZP-nél is félretették erre a napra az önvizsgálatot. Új tét, új nyeremény.

A reggelt a Városi Fúvószenekar zenés ébresztője nyitotta a rádiónál. Pontosabban nyitotta volna, ha épp nem akkor fordul a másik oldalára Ervin. Szentandráson.

A fesztiválsátorban gyermekműsorok, zenés és táncos műsorok váltották egymást. A Rezesbanda után két tehetségkutató-felfedezett, a harmonikás-énekes Szabó Ádám, ill. Csordás Ákos lépett a színpadra szorosan a sarkukban Mótyán Tiborral és zenekarával. A színpadi műsorokat a szarvasi táncos és aerobicos együttesek táncórája zárta.

A pályákon hihetetlen tömeg volt kíváncsi a járművek kiállítására, legyen az új, öregecske vagy veterán. A tuningolt járművek teljesen kitöltötték a rendelkezésükre bocsátott teret. Amit a járművek szabadon hagytak, azt a nézgelődők töltötték ki. Az idén mintha a látvány helyett az akusztikára helyeződött volna át a hangsúly. Kevesebb látványos, de mintha több hangos autó jött volna el. Hangot két helyen mértek, a kipufogón és a hangtechnikánál. Sokszor az volt az érzése az embernek, hogy helikopter érkezik, inkább a tüdejében érezte a hangot, mint hallotta. Programokban sem volt hiány. A gumihajító versenyre mindkét nem nem képviselői nevezhettek, de volt, aki vendettás maszkban végezte a hajítást. Őket a férfiakhoz sorolták be. A maszkokat, ill. este a híradót látva esett le, hogy honnan ismerős Mesterházy Attila új arcszőrzete. A borbélyán keresztül üzen, hogy bosszúra készül május 25-én. A sztárfellépő itt Majka és Curtis volt.

A harmadik alkalommal megrendezett veterángép és jármű találkozóra igazi szépségek érkeztek, amik fittyet hánynak a divatnak és a kor nem fogott a megítélésükön. A régi traktorok, mezőgazdasági gépek, autók mellett olyan motorok, amiknek nem csak a gyártása szűnt meg, de már a márkája is feledésbe merült és csak az ilyen rendezvények segítségével marad fent. A vurstli mellett a munkagépek izzadtak dízelfüstöt miközben megpróbálták elhúzni egymást egymillió izgatottan figyelő szempár előtt.

Valószínűleg minden idők legkellemesebb május elsejei programsorozatán vagyunk túl. Sajnos egy nap kevés arra, hogy mindent érdekeset megnézzen az ember. Az időre sem lehetett panasz. Minden rendező fellélegezhetett. Az esti eső után pedig ismét itt a derű.

Leave a Reply

Exit mobile version