Menu
in , , , ,

TDM évzáró: Minden negyedik turista visszatérne a térségbe

Mihály Mariann

A turisták döntő hányada a kikapcsolódást keresi Szarvas és térségében – derült ki a Körös-menti TDM legutóbbi felméréséből. Az utóbbi években egyre inkább erősödik az a tendencia, mely szerint a turisták 2-3 nap helyett 4-5 napot is szívesen eltöltenek a térségben, minden 4. vendég pedig szívesen visszatérne. Az egyesület november 24-én sajtótájékoztató keretein belül összegezte az eddig elért eredményeket és választ adott arra a kérdésre is, miért jó a TDM-hez tartozni. A rendezvény végén egy stílszerű meglepetéssel is kedveskedtek a meghívottaknak, amelyet első ízben tártak a nyilvánosság elé.

A megjelenteket Bukovinszky Béla, a helyi TDM elnöke köszöntötte, majd Mihály Mariann TDM-menedzser vázolta fel az eddig elvégzett eredményeket.

– Tagtoborzó rendezvényre hívtunk benneteket, de úgy gondoljuk, hogy sokkal fontosabb, hogy a meglévő tagokat megtartsuk – kezdte a beszámolóját a turisztikai szakember. Mert ha a meglévő tagok úgy érzik, hogy jó tagnak lenni, mindez pozitív hatással van a vállalkozásunkra, akkor tovább viszik jó hírünket és talán új tagjaink is lesznek.

A TDM egyre növekvő taglétszáma is ezt támasztja alá: 2012-ben mindössze 34 taggal rendelkeztek, ami mára közel 4-szeresére, 113-ra emelkedett. Az egyesület elsősorban imázs kiadványokkal, hirdetésekkel és online-megjelenésekkel erősítette a térség vonzerejét. Az egyik leghatékonyabb eszköznek a facebook bizonyult, amelyen keresztül hétről hétre új információkkal és helyi érdekességekkel igyekeztek a rajongók számát növelni. Ez ma már meghaladja az ötezer főt. A felmérés továbbá egyértelműen igazolta, hogy minden 5. turista online-felületen olvasott először a Körös-menti térségről.

Horváth Ágnes turisztikai referens a média-megjelenések jelentőségére hívta fel a figyelmet, amely az elmúlt évben ugyancsak közel duplájára, 287-re emelkedett. Ezek között a leggyakrabban régió a nagy turisztikai rendezvények, mint pl. a Szilvanapok, Betyárnapok, Kukorica Nap és a Vízi Színház kapcsán szerepelt.

A statisztika pozitív mérőszámai közé tartozik, hogy az idelátogatók több mint egyharmada ismerősi beszámolója révén választotta ki a szálláshelyét. Kiemelkedő a visszatérő vendégek aránya is: a válaszadók több mint egy ötöde visszalátogatott korábbi utazása helyszínére és a jól bevált szálláshely mellett döntött.

A rendezvény vendége Komoróczki Alíz, a gyulai TDM ügyvetője volt, aki a régió turisztikai adottságai és szereplői mellett ismertette a nemrégiben bevezetett Visit Gyula Card előnyeit is. A felhasználói 37 szolgáltató összesen 50 kedvezményét vehetik igénybe látogatásukkor, amellyel akár 30%-ot is lefaraghatnak a költésekből.

A beszámolók végén elsötétült a terem, a tekintetek pedig kilenc percen keresztül a vetítővászonra szegeződtek. A napokban készült el ugyanis a térség legújabb imázsfilmje, amely a természeti adottságokon és programlehetőségeken keresztül mutatja be a Körösök szívét. A filmnek rövidebb változatát és tv-spot verzióit a nagyközönség is hamarosan láthatja, amely tovább növelheti a térségbe látogatók számát.

Leave a Reply

Exit mobile version