Menu
in , , ,

Egy nő vagy kettő, ne de három?

Marc Camoletti Boeing, Boeing című vígjátékával folytatódott a Magyar Teátrum Nyári Fesztiválja Szarvason a Vízi Színház színpadán, a Kecskeméti Katona József Színház előadásában Cseke Péter igazgató rendezésében.

A Párizsban élő sztárépítész, Bernard (Zajon Zsolt) három csinos menyasszonnyal is büszkélkedhet, a hölgyek természetesen nem tudnak egymásról. Ez úgy valósítható meg, hogy mindhárman légiutas-kísérők, így Bernard bibliája a menetrend. Tabletjén, pontos beosztásban szerepel, melyik lány van éppen Párizsban, melyik a levegőben, melyik a föld másik szegletében -, így biztosan nem bukkannak fel váratlanul. De mi történik akkor, ha a fogaskerékbe porszem kerül, például három nap szabadság? Mi van akkor, ha a nem várt esemény megismétlődik, egy elcserélt váltás miatt, és mi van akkor, ha a földi személyzet sztrájkba kezd, és nem száll fel a gép? Egy helyett három menyasszonnyal kell elhitetni, hogy csak ő létezik, és más senki. Bernard, zsonglőrként kezeli a svájci Judith (Marcz Fruzsina), a francia Jacqueline (Decsi Edit) és az angol Janet (Dobó Enikő) nem várt megjelenését lakásában, aki ebben segíteni próbálja barátja, Robert (Nagy Viktor) és a nélkülözhetetlen házvezetőnő, Bertha (Sára Bernadette). Bernardnak közben nem csak a lányokkal kell megküzdenie, hanem azzal is, hogy Janet az egyik tervén „javított”, így az építmény összedőlni készül.

Zajon Zsolt játéka azért volt jó, mert teljesen hétköznapinak tűnő férfit alakított. Bernard-ként lubickolt a maga teremtette helyzetben, és amikor a szálak összekuszálódtak, akkor is próbált úrrá lenni a nem várt eseményeken, ami persze nem sikerül, ha nincsen Robert. Nagy Viktor barátként egy olyan karaktert alakított, aki sosem volt szívtipró, gyerekkorukban a balhékat ő vitte el Bernard helyett, mégis szeretetre méltó. Most is próbálta menteni a menthetőt. Nagy Viktor félszeg, segíteni akaró Robertje telitalálat. Marcz Fruzsina Judith alakjában a legkarakteresebb menyasszonyt alakította, Dobó Enikő Janetként a határozott, „tudja mit akar” nőt. Jacqueline-ként Decsi Edit egy szolidabb, szerényebb, hétköznapibb lányt keltett életre. Mindhárman az eltérő karakterekkel voltak egyediek. Végül, de nem utolsó sorban Bertha szerepében Sára Bernadette lenyűgöző alakítással formálta meg a házvezetőnőt, aki maga is légiutas-kísérő volt valamikor, és Bernard a házzal „vette”. Tetszett az a karakter, amit a „nem szólok bele, de” kimért házvezetőnőnek látszó, de mindent elsimító, inkább anyaként működő Berthaként Sára Bernadette alakított.

Marc Camoletti komédiája, mint a legtöbbet játszott francia vígjáték, a Guinnes Rekordok könyvében is megtalálható. Mi kell egy szórakoztató előadáshoz? Finom humor, sok helyzetkomikum, megoldhatatlannak látszó helyzetek, ragyogó színészek és egy tehetséges rendező, aki mederben tartja az előadást, hogy ne billenjen burleszkbe, de a közönség mégis jól szórakozzon. A kecskeméti színház és Cseke Péter rendező nem először okoz vidám perceket a szarvasi nézőknek, akiknek ezúttal sem kellett csalódniuk a Katona József Színház előadásában. A teltházas közönség nevetésétől volt hangos a nézőtér. Az előadás benne maradt a kevesebb több elvben, ami a rendező érdeme. Cseke Péter megint elkápráztatta a szarvasi közönséget.

A díszletet Szlávik István, a jelmezeket Tihanyi Ildikó tervezte. A szövegkönyv Hamvai Kornél fordításában, Németh Virág dramaturgiájával került színpadra.

A fotókat Babák Zoltán készítette.

Leave a Reply

Exit mobile version