Menu
in ,

Szarvasi Szilva Pálinka: Palackba zárt összefogás

A tavalyi „kísérleti” év után idén másodjára kerül piacra a Szarvasi Szilvanapok védjegyévé vált pálinka. Az elsöprő sikerre való tekintettel a forgalmazó Penta Drink Minipol Kft. ezúttal megduplázta a mennyiséget, és kétszázötven helyett ötszáz palackba zárt gyümölcspárlatot kínál majd a fesztivállátogatóknak. Az erről tartott sajtótájékoztatón jelen voltak a példaértékű összefogás helyi és vidékről érkezett képviselői, a termelőtől kiindulva, a pálinkafőzdén és arculattervező cégen keresztül egészen a szervező önkormányzatig bezárólag.

Csasztvan András, a Cervinus Teátrum igazgatója és a Szarvasi Szilvanapok főszervezője bevezetőjében visszatekintett a Békés megyei gasztrokulturális fesztiválokra, amelyek között a Medgyesegyházi Dinnyefesztivál volt az első. Szorosan a nyomában a Békéscsabai Kolbászfesztivál, majd a Szarvasi Szilvanapok következtek, középpontba helyezve egy-egy helyi kézműves terméket. Utalt dr. Lengyel Márton tanulmányára is, aki egyetemi hallgatókkal karöltve a Hortobágy déli csücskétől egészen Ópusztaszerig 17 település kulturális kínálatát mérte fel. Ennek eredményeképp 1997-ben megalakult a településen a Tourinform Iroda, egy évvel később pedig egy hat rendezvényből álló sorozatot álmodtak meg, köztük a napjainkig felfelé ívelő Aratónapokat és a szilvanapokat.

Dr. Krizsán Anett, a Békés Megyei Kormányhivatal igazgatója rámutatott, a Szarvasi Szilva Pálinka egy olyan termék, amely helyi értékek mentén, helyi szakemberek összefogásával jött létre. A jubiláló szilvanapok ugyancsak példaértékű, a folyamatos fejlődés révén pedig mára a térség legnagyobb és legvonzóbb rendezvényévé nőtte ki magát.

– A Szarvasi Szilvanapok az elmúlt húsz évben mindig tudott egy kicsit több lenni, és ez így lesz ebben az évben is. Ezúttal pl. két fesztiválsátort állítanak fel, ahol késő éjszakába nyúlóan zajlanak majd a programok. Kibővültek a versenyek is. Nemcsak pálinkaminősítést, hanem már süteményversenyt is hirdetnek, ill. testvérvárosaink is ilyenkor érkeznek – invitált mindenkit szívélyesen a szeptember 8-10-e között megrendezésre kerülő eseményre Hodálik Pál alpolgármester.

A Körösök Völgye Vidékfejlesztési Közhasznú Egyesület elnökeként egyúttal örömét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a fesztivál – külföldi jó gyakorlatokat követve – egyre inkább a helyi termékek irányába mozdul el. Ennek egyik legszemléletesebb példája a hosszú múltra visszatekintő szilvapálinka, amely immár második éve hivatalosan is megkóstolható.

Gaál Roland, a Szarvasi Járási Hivatal vezetője kiemelte, 2013 óta minden évben képviseltetik magukat a rendezvényen. A kihelyezett ügyfélfogadási ponton ilyenkor rengeteg emberrel találkozhatnak, emellett pedig szilvás csemegékkel kínálják az arra sétálókat. Véleménye szerint a palackban nem pálinka van, hanem összefogás, ami a közeledő fesztivál sikerének a záloga is lehet.

Berki Tamás, a Penta Drink Minipol Kft. kereskedelmi igazgatójaként elismeréssel szólt a párlat megkezdett diadalútjáról. Elmondta, mivel a térségben jelenleg nem működik magas technológiát alkalmazó pálinkafőzde, idén is a Zsindelyes Pálinkafőzdéhez fordultak.

– Soha nem fogunk tudni annyit készíteni ebből a pálinkából, hogy elegendő legyen, de ennek valahol ez is a titka. Ezt a pálinkát kizárólag csak a szarvasi üzletünkben lehet majd elérni, azt szeretnénk, hogy a helyi különlegességek sorát gazdagítsa – fedte fel az egyik vendégcsalogató eszközt, remélve, hogy a félezer palacknyi nedű idén is hetek alatt elfogy.

A lepotica szilva a Szabó József és fia gyümölcsösében termett. A családi gazdaság alapítója kérdésre válaszolva elmondta, az idei év szilvatermése meglehetősen rapszodikus volt. Az hetekig tartó hőség miatt több helyen rásült a szilva a magra, míg az öntözött területeken fajtára jellemző nagyságú és zamatú gyümölcs termett. A palackba került alapanyagot kézzel szedték, és egyetlen darab sem érte a földet.

A sajtótájékoztatót megtisztelte Papp József, az érpataki Zsindelyes Pálinkafőzde tulajdonosa is. Aláhúzta, a minőségi pálinka alapja a gyümölcsben rejlik, a főzéstől nem szabad csodákat várni. Mindazonáltal az erjesztés körülményeinek optimalizálásban komoly szerepet vállaltak, a főzés során pedig ötvözték a hagyományos kisüstit a modern német technológiával.

A címkét Hovorka András családi dekoros-dizájner cége, a Memoart Stúdió tervezte. Szarvas a címerét adta hozzá. Idén csak némi „ráncfelvarrás” történt, aminek következtében a márka még letisztultabbá vált.

Az árusítás szeptember 1-jével kezdődött meg. A jövő héttől egy közönségszavazást indítanak el, amelynek keretében arra várják a javaslatokat, hogy melyik, a térségben termő gyümölcsből készüljön a következő Szarvasi Pálinka.

Exit mobile version