Menu
in

Frissült Békés megye turisztikai arculata

Fotó: Zentai Péter

Fotó: Zentai Péter

Bár a magyar államigazgatási és közigazgatási rendszer 2011. évi törvényi változásait követően a megyei önkormányzatok feladatköre és költségvetése szűkebb mozgásteret szab, a Békés Megyei Önkormányzat számára továbbra is fontos prioritás a turizmus és a megyei Tourinform iroda fenntartása, mely a turisztikai értékek megjelentetését, piacra jutását hivatott segíteni. A Békés Megyei Önkormányzat Közgyűlése 2017 év végén döntött a Tourinform iroda feladatainak a Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Alapítványtól a Békés Megyei Önkormányzati Hivatalhoz való átszervezéséről.

Szükségessé vált Békés megye turisztikai arculatfrissítése a megye gyógyvízkincsei, természeti és kulturális értékei, egyedi gasztronómiájának kiemelésével. Ehhez az INTERREG V-A Románia-Magyarország Program biztosított platformot, hiszen az iroda költségvetése és kapacitása nem engedte meg a termékfejlesztésben vagy a szervezési feladatokban való komolyabb szerepvállalást.

A Békés Megyei Önkormányzat partnerségben az Arad Megyei Tanáccsal és az Arad Megyei Könyvtárral a Program által meghirdetett második nyílt felhívás 11/b beruházási prioritására sikeres pályázatot nyújtott be. A „Közös problémák, közös megoldások – Arad és Békés megye közigazgatási együttműködésének javítása” című pályázat keretében – az A-Team Reklámügynökség segítségével – a Békés megyei turisztikai brandet 4 pillér mentén dolgoztuk ki:

1.  termálvíz kincseinkre épülő gyógy és egészségturizmus,

2.  természeti értékeinkre épülő aktív turizmus (élővizeinkben rejlő lehetőségek)

3.  kulturális értékeink

4.  gasztronómia Békés megyében.

Az arculat logójának tervezésekor nem szerettünk volna egyetlen épített értéket kiemelni, a cél az volt, hogy az egész megyét megjelenítsük. A logóban visszaköszön a sárga szín használatával a napsütés – jelezve a napsütötte órák magas számát – a víz kékje, a Körös-menti fák zöldje, a bronzszínnel pedig a Békés Megyei Önkormányzat és a Békés Megyei Értéktár arculata köszön vissza, hiszen fontos célkitűzés volt a tervezéskor, hogy a három arculat egységet alkosson.

A projekt keretében, installációs eszközöket szereztünk be (mobil kiállítói pult, roll up, bannerek a négy pillér mentén, strandzászló), valamint a gyermekek megszólítására óriás kocka és puzzle játék készül a közeljövőben.

A Békés megyei Tourinform iroda képviseletében összefogtuk a megyei Tourinform irodákat és turisztikai szolgáltatókat, így 2018 és 2019 tavaszán több belföldi utazási vásáron (Miskolc, Debrecen, Szolnok) közös megjelenést szerveztünk, továbbá romániai nagy rendezvényeken (Kolozsvári Magyar Napok, Temesvári Magyar Napok) és a Békés Megyei Önkormányzat által szervezett Megyenap rendezvényen is képviseltük és bemutattuk Békés megye turisztikai kínálatát.

2018. június 4-6. között a Magyar Újságírók Országos Szövetsége Turisztikai és Gasztronómia Szakosztály újságírói részére szerveztünk Békés megyei tanulmányutat, mely a füzesgyarmati, gyulai, békéscsabai és szarvasi Tourinform irodák segítségével, összefogásával valósult meg.

2019. június 28-30. között Nagyváradon, a Szent László Napok keretében szervezett turisztikai kiállításon először nyílt lehetőségünk bemutatkozásra.

A megjelenéseken nemcsak turisztikai kiadványok segítségével igyekszünk bemutatni Békés megyét, hanem értékeink, mint a békési szilvalekváros papucs, kolbász, valamint a különleges „viharsarki” házi készítésű szörpök kóstoltatásával is. Az érdeklődők minden esetben információt kaphattak a megye turisztikai vonzerőiről, attrakcióiról, szállás-, valamint színes programkínálatáról.

A Tourinform Békés megye idei marketingtervében az alábbi aktivitások szerepelnek még:

Belföldi rendezvény:
Megyenap – Békéscsaba (2019. szeptember 7.)

Külföldi nagyrendezvények:
Kolozsvári Magyar Napok (2019. augusztus 21-25.)
Temesvári Magyar Napok (2019. szeptember 26-29.)

Fotó: Zentai Péter

Forrás: Békés Megyei Önkormányzat

Exit mobile version