Menu
in ,

Road44 – az út, ami összeköt

Az M44 kunszentmártoni hídja (Fotó: Babák Zoltán)

Az M44 kunszentmártoni hídja (Fotó: Babák Zoltán)

Átadták az M44-es nettó 145 milliárd forintból készült Tiszakürt-Kondoros közötti 62 kilométeres szakaszát. 2002 óta nem készült állami beruházásban ilyen hosszú útszakasz. Akkor az M3-as Füzesabony–Polgár közötti 65 kilométeres szakaszát fejezték be. Ahogy azt dr. Mosóczi László Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára mondta, ez az út most még csak két olyan települést köt össze, aminek az összlakossága 6500 fő, ami nem nevezhető nemzetgazdasági szempontból magyarázhatónak, de illeszkedik a kormány azon tervébe, hogy minden megyeszékhelyre vezessen valamilyen gyorsforgalmi út, illetve abba a törekvésbe, hogy Magyarország bármely pontjáról harminc percen belül elérhető legyen egy-egy négysávos útszakasz.

Boldog István boldogságának adott hangot, hogy a körzetét is érinti az M44, illetve Tiszakürtnél folyik a munka tovább. Jász-Nagykun-Szolnok megyei választókerületének legnagyobb vendégéjszakát produkáló települése, Cserkeszőlő, fel fog lélegezni, a vendégek még komfortosabban fognak pihenni, nem lesz zaj– és füstterhelés.

Békés megye, ami a kimaradt útfejlesztésekből, komoly versenyhátrányt szenvedett, ami az országos átlagnál magasabb népességfogyást, alacsonyabb bérszínvonalat hozott, fogalmazott Dankó Béla. A címben szereplő mondat, az út, ami összeköt is az ő szájából hangzott el.

Herczeg Tamás a 20-25 percnyi útidőcsökkenést emelte ki, míg Takács Árpád, Békés megye kormánymegbízottja az itteni emberek évtizedes álmának a megvalósulását, amivel az ország éléskamrája be tud kapcsolódni az ország vérkeringésébe.

– Volt egy kávéscsésze korszakunk. Az 1990-es évek előtt, amikor az országot fejlesztették, a kávéscsészét mindig oda tették, ahol a térképen Békés megye van, ezért sohasem jött ide semmilyen forrás. Most ezt a kávéscsészét a magyar kormány lesöpörte az asztalról, vége ennek a korszaknak, mert az M44 út mellett számos fejlesztés lett útjára indítva, vagy van folyamatban – mondta, majd hozzátette, hogy mint terméket, Békés megyét újra kell kell pozicionálni.

A szalagátvágás után délután háromkor engedték rá a forgalmat. Tegnap este egy kört téve a kunszentmártoni Körös-hídig még alig-alig volt rajta forgalom, valószínűleg azért, mert még a navigációs térképeken nincs rajta, ma viszont mintha kiürült volna Szarvas főutcája, csak egy-egy kamion hajtott át a városon.

Exit mobile version