ban/ben

Kész közeli állapotban az új Tisza-híd

A tiszaugi híd július 4-én (Fotó: Babák Zoltán)

Épül a Lakitelek és Tiszakürt közötti 10 kilométeres M44 szakasz az új Tisza-híddal. Ha ez kész, és a korábban július végére tett ígéreteknek megfelelően átadják a forgalomnak, ismét rövidül a menetidő Budapestre. Építés alatt van a Szentkirály-Lakitelek közötti 4,6 kilométeres szakasz is.

Innen már izgalmasabb számunkra, hogy változás van a nyomvonalban. A korábbi terv, miszerint az M44-es Nagykőrösnél csatlakozzon az M8-asba, megváltozott. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. M44-es gyorsforgalmi út Kecskemét (5-ös főút) és Szentkirály közötti szakaszára kiírt közbeszerzéséből kiderült, hogy az M44-es valahol az 5-ös főút és az M5-ös találkozásának környékén fog kapcsolódni az autópálya-hálózatba. Miután ettől kezdve az M44 már vezet valahonnan valahová, biztos fizetős lesz, de sajnos addig azért még elég sok víz le fog folyni az új Tisza-híd alatt. Valószínűleg még soha nem vártak ennyire fizetős autópálya-szakaszt, mint ezt.

A magyarepitok.hu-n megjelentek szerint az M44-es Nagykőröst is el fogja érni, de “szakmapolitikai döntés alapján az M8-as gyorsforgalmi útként megtervezett Kecskemét–Nagykőrös szakaszt is M44-es gyorsforgalmi útként kell forgalomba helyezni”.

M44-es csatlakozása az M5-ös autópályába az 5. főúton keresztül
M44-es csatlakozása az M5-ös autópályába az 5. főúton keresztül (Forrás: NIF Zrt.)

A beruházásban a következő részprojektek fognak megvalósulni:
– az 5-ös főútnál turbó körforgalmú csomópont
– a 441-es főútnál különszintű csomópont,
– egy egyszerű kétoldali pihenőhely
– összesen 14 db műtárgy, melyek között van négysávos gyorsforgalmi út átvezetését szolgáló olyan híd (vagy felüljáró vagy aluljáró), melynek két közvetlen támasza közötti legnagyobb szabadnyílása 44 méter.

Tetszett a cikkünk?

Horváth Margit és Gulyás Attila

A nagy találkozás

Banyabalhé

Banyabalhé