in , ,

A budapesti Tropikáriumba kirándult a csabacsűdi Hársliget Óvoda

A hársligeti ovisok a Tropicariumban

„Budapestre utazunk!” Lelkesen indultunk a tavaszi kirándulásunkra Budapestre. A „hírek” szerint cápákat nézni! Ez nagyon izgalmas volt.

Reggel álmos szemekkel szálltunk fel a buszra, ám a sok látnivaló kivette az álmot a szemükből. Az egész napos izgalmas csodákat ígérő kalandba csöppentünk, ahol mind a négy óvodai csoport az óvó nénikkel és dajka nénikkel felfedezheti a vizivilág nyújtotta színes mélyvizi állatkertet.

A belépőjegyek megvásárlása után beléphettünk Közép-Európa legnagyobb tengeri akváriumába. Sejtettük, hogy sok érdekesség vár odabent.

Az első teremben a magyar fauna halait tekinthettük meg. Továbbhaladva már az esőerdők mélyére képzelhettük magunkat fejünk felett szabadon röpködő egzotikus madarakkal. A gyerekek érdeklődését aktívan felkeltette a játszi könnyedséggel ugráló selyemmajmok, és a bőrét éppen levedlő kígyók látványa.

A következő teremben az aligátorok és a trópusi esőerdők birodalmába léphettünk. Interaktív formában tapasztalást szerezhettünk a trópusi esőzés, körforgásáról. A galérián a kaméleonok, teknősök, pókok, skorpiók várták a csoportokat. Az édesvizi osztályon Ázsia és Afrika érintetlen tavaiban élő halakat láthattunk. Mindenki számára megdöbbentő volt a piranják látszólagos mozdulatlansága, nyugalma.

A gyerekek felfokozott izgalma – ha lehetett – még nagyobb magaslatokba emelkedett, amikor a 11 méter hosszú látványalagúthoz és a 4 méter mély cápaakváriumhoz érkeztünk. Lenyűgöző és egyben félelmetes élmény volt a karnyújtásnyira elúszó homoki tigris – és leopárd- és barna cápák, illetve a ráják látványa. A kiscsoportosok először megszeppenve, majd ugrálva, integetve adták kifejezésre tetszésüket. A cápáknak neveket is adtak /kedves cápa, csukva volt a szája), csúnya fogú cápa (nyitott szájjal úszott felénk).

Több csoport is elhaladt mellettünk, amire a gyerekekkel el tudtunk búcsúzni a nagy halaktól.

A rája-simogató medencénél tapintás alapján is megismerhettük a kis rájákat. Maradandó szép emlékekkel tudtunk búcsúzni a bohóchalaktól és a Tropikárium többi élőlényétől.

Ebéd után, mint minden igazi kiránduló Budapesten igyekeztünk felfedezni a Duna partot. A gyerekeknek nagyon tetszettek a hidak, a közlekedő hajók látványa, a part mentén zakatoló hév.

A hazafele vezető út színes tájakon vitt keresztül, azonban a kiscsoportosok ebből nem láthattak semmit. A kicsik szempillái kedves cápákról szövött édes álmoktól becsukódtak.

Köszönjük a Csabacsűdi Tiszta Környezetünkért Alapítványnak és a Hársliget Óvoda Szülői Közösségének, hogy támogatták a gyermekek kirándulását.