in , , , ,

Ősztől épül az M44 középső, leghosszabb szakasza

Ősszel kezdődik az M44-es gyorsút Tiszakürt-Kondoros közötti szakaszának kivitelezése, az erről szóló pályázat már megjelent a Közbeszerzési Értesítőben. A közel 62 kilométer hosszú út csak külön szintű csomópontokkal rendelkezik majd, 2×2 forgalmi sávos, osztott-pályás gyorsút lesz. A munkaterületet várhatóan októberben adják át a kivitelezőnek.

Az összesen 111 km hosszú M44 gyorsforgalmi út építése három ütemben valósul meg: a 40 kilométer hosszú Kecskemét – Nagykőrös – Tiszakürt, a 62 kilométer hosszú Tiszakürt – Kondoros és a 18 kilométer hosszú Kondoros – Békéscsaba – országhatár szakasz. A középső, Jász-Nagykun-Szolnok és Békés megyét átívelő, Tiszakürt Kondoros közötti leghosszabb szakasz kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési felhívás már megjelent. Eredményes közbeszerzési eljárás esetén a kivitelezés 2016 év végén megkezdődhet. Az M44 Nagykőrös-Tiszakürt és Kondoros-Békéscsaba közötti szakaszainak ajánlati felhívása várhatóan 2016 végén jelenik meg, eredményes eljárás esetén mindkét szakasz építése 2017-ben elindulhat.

Az új nyomvonalon, 2×2 forgalmi sávos kiépítésű gyorsforgalmi úton 4 különszintű csomópontot, 44 alul- és felüljárót, Cserkeszőlőnél és Kondorosnál egyszerű, Szarvasnál komplex pihenőt alakítanak ki. A Kőrös folyó felett a Kőrös építészet hagyományait megőrizve egy 450 m hosszú acél ívhíd épül díszvilágítással. Emellett a szakaszon két kisebb híd épül: egy a Dögös-Kákafoki csatorna felett, valamint egy háromnyílású híd a Mezőtúr-Orosháza vasútvonal felett. Kardosnál üzemmérnökségi telep létesül.

Az M44-es autóút Kecskemétet köti össze Békéscsabával, majd a tervek szerint folytatódna a román határ felé.

Békés Megyei Önkormányzati Hivatal

Vélemény, hozzászólás?

Chovános tanévzáró: Többen tíz év után vettek búcsút az iskolától

Ismét szól a muzsika a Zenepavilonból