Menu
in ,

Janata Krisztától kaphattak marketing tanácsokat a turizmus szereplői

Janata Kriszta (Fotó: Hegedűs Éva)

Janata Kriszta (Fotó: Hegedűs Éva)

Újabb állomásához érkezett a Körös-menti TDM ingyenes képzéssorozata. Weiser István írót, marketingstratégát követően szeptember 26-án Janata Kriszta, a Marketing Commando társalapítója adott hasznos tanácsokat a turizmusban érdekelt szakembereknek. A lehetőséget a turisztikai szervezet a Körösök Völgye Vidékfejlesztési Közhasznú Szervezet által kiírt pályázatnak köszönhetően teremtette meg, amelyen mintegy 700 ezer Ft-ot nyert.

Az eredetileg angoltanár végzettségű szakember elmondta, egy véletlennek köszönhetően került a marketing világának sodrába. A 2000-es évek elején egy multicégnél tartott órákat, méghozzá épp marketing osztályon dolgozóknak. A felkészüléshez szorosan hozzátartozott a szakterület megismerése is, mivel fontosnak tartotta, hogy hiteles legyen a középvezetői réteg szemében. A férje ez idő tájt váltott a KKV szaktor irányába, és a cégben ő is szerepet vállalt. Így végül mindkét vonalon komoly szaktudásra tett szert, amit most előadások, cikkek és könyvek formájában nyújt át másoknak.

Leszögezte, vállalkozni csak akkor érdemes, ha az általunk kitűzött célt más alkalmazotti formában nem tudjuk megadni. Ehhez mindenkinek létre kell hoznia a saját világát, amelyben azt csinálhatja, amihez kedve van, s a szükséges eszközöket is kiválaszthatja.

– A vállalkozósdi egy egóközpontú dolog. Arról szól, hogy megteremtjük magunknak azokat a körülményeket, amiket máshol nem kaptunk meg. Nem feltétlen csapatjáték. A kisvállalkozás sokkal ingatagabb. Rugalmasnak kell lenni, és legtöbbször csak magunkra számíthatunk, de van, akit ez az érzés felszabadít. Az a szép benne, hogy nincs senki, aki visszahúzzon bennünket – mutatott rá azokra a szempontokra, amiket mindenképp végig kell gondolni, mielőtt valaki belevág egy vállalkozásba.

Ezzel együtt azt is elismerte, hogy ez az út nem mindenki számára járható. Azoknak, akik inkább egy nagyobb gépezetben szeretnek a saját területükért felelősséget vállalni, inkább az alkalmazotti státuszt ajánlja. A KKV-kban dolgozók a folyamat egyik részéből sem vonhatják ki teljesen magukat, cserébe viszont a személyes siker a jutalmuk.

Úgy látja, egy vállalkozás fennmaradásának egyik alapját az jelenti, ha arra fókuszálunk, amiben jók vagyunk, és nem gyengeségeink, esetleges hiányosságaink miatt aggódunk. Véleménye szerint nincs két teljesen egyforma vállalkozás, még akkor sem, ha azonos profilt határoztak meg. Az árverseny helyett mindenkinek az egyéniségét kell megmutatnia a cégében, mert ezzel lehet kiemelkedni a tömegből. Emellett a kisvállalkozások nagy előnye, hogy gyorsan tudnak lépni, és reagálni a piac igényeire.

– Az szokott lenni a legnagyobb baj, hogy amikor dübörög a gazdaság, a vállalkozások elkényelmesednek. Szerintem ilyenkor kellene árat emelni, és mögé indokoltan fejlesztést is betenni. Ilyenkor kell tesztelni és új marketingeszközt kipróbálni, amikor van miből. Vagyis ha fúj a szél, ki kell próbálni az új vitorlákat. A vállalkozások a sikert össze szokták keverni azzal, hogy milyen ügyesek, pedig csak a szél fúj. Szerintem ilyenkor kell cselekedni, mert ha eláll a szél, már késő lesz – adott tanácsot a tétlenkedőknek.

Rámutatott, ugyancsak jól alkalmazható marketingstratégia, ha az általunk azonosított négy vevőcsoport mindegyikének évente egyszer kínálunk valamit. Mindig legyen több ajánlat a tarsolyunkban, hogy a vevőnek csak azt kelljen eldönteni, hogy melyiket válassza, azon ne is gondolkozzon, hogy kitől vásárol. Emellett az egyik legnagyobb fegyverténynek az ún.„ újító vevő” kategóriát tartja, aki mindig frissre vágyik, és nem csak hogy kipróbálja, hanem ha az elnyeri a tetszését, segít az információ továbbadásában is.

Az egésznapos előadást közel negyven fő hallgatta végig, köztük szarvasi, békésszentandrási, cserkeszőlői és szentesi résztvevőkkel.

Exit mobile version