Ma lépett életbe az a kormányrendelet, ami három hónap időtartamra 480 forintban maximálja a 95-ös benzin és a gázolaj árát. A rendelet csak erre a két termékre rendelkezik, a prémium üzemanyagokra, illetve az LPG-re nem állapítottak meg hatósági árat.
Reggel még kerek 480-ra volt állítva a békésszentandrási benzinkút árjelző oszlopán mind a 95-ös, mind a gázolaj ára. Délben ugyanitt már 0,1 forintos csökkenés volt tapasztalható.
Úgy egy hónapja, amikor 500 fölé kúsztak az árak, a fórumokon már az 1990. októberi taxisblokádot vizionálták. Akkor egyszeri 65 százalékos áremelés vitte a személy- és teherfuvarozókat Budapest és néhány vidéki város, így Szarvas határára, forgalmasabb csomópontjaira. Akkor a megmozdulás három napra megbénította az országot.
A kormány a múlt héten húzott egy unortodoxot, és – elég súlyos büntetéseket kilátásba helyezve az azt figyelmen kívül hagyóknak – bevezette a 480-as árplafont.
A bejelentés után az ellenzéki pártok saját győzelmükként adtak hírt a kormány által meghozott döntésről, de volt, ahol arról is lehetett olvasni, hogy nem volt ildomos ilyetén módon belenyúlni az egyébként adófizető gazdasági szereplők bizniszébe, zsebébe.
Azt kérdezzük most olvasóinktól, hogy véleményük szerint szükség volt-e erre a lépésre a kormány részéről, vagy a piacra kellett volna bízni az üzemanyagok árait.
-
Ön szerint szükség volt a 480-as árplafonra?
-
Igen, szükség volt erre
-
Nem, a piacra kellett volna hagyni
-