Múmia az edzőteremben

110312body

110312bodyLakatos “Múmia” Mihály testépítő világbajnok és Palecian Judit kétszeres profi női ökölvívó világbajnok, többszörös román kick-box és fitness bajnok volt a Plastofit edzőterem vendége március első hétvégéjén. A két sportoló szabadprogramú bemutatót tartott az érdeklődőknek, majd bemutatott néhány body building versenyen használatos klasszikus pózt.

A tízszeres magyar bajnok Lakatos “Múmia” Mihály egy versenyre öt hónapot készül. 27 évesen kezdte el a testépítést, ami életformájává vált. Nagyon fontos ebben a sportban a táplálkozás és a táplálékkiegészítők, ami nem kis anyagi megterhelést jelent a sportolónak, de elmondása szerint ő nem jár kocsmába, bulizni, minden tartalékát erre fordítja, és úgy érzi, megéri. Erkölcsileg mindenképp, anyagilag egyáltalán nem.

Tavaly, 52 évesen nyerte el a világbajnoki címet a Masters II. kategóriában, amit alázat, kitartás és következetes munka nélkül nem tudott volna elérni. Még nem tudja, hogy lesz-e folytatása, vagy a csúcson fogja abbahagyni, de a szövetség kérésére tovább mumifikálódik, készül a tavaszi szezonra, mert két világversenyt is rendeznek az év első felében hazánkban, és ő a vendéglátók csapatát fogja erősíteni.

Partnere, Palecian Judit profi kick-boxoló, bokszoló azt vallja, ha valamit elkezd, akkor az legyen színvonalas. A küzdősportok után áttért a fitnessre és a testépítésre, és mastaersben harmadik helyezést ért el. Erdélyből származik, és egyelőre román színekben versenyez. Nem a pénzért csinálja, mert akkor már abbahagyhatta volna, mert egyre nehezebb, szinte lehetetlen támogatókat szerezni. Sokan elirigylik alkatát, alakját, de elmondása szerint az, hogy ha nem figyel oda, egyből szálkásodni kezd, és az egy súlycsoporttal feljebb kerülés szinte lehetetlen számára. A Plastofit edzőtermében összegyűltek közül sokan a fél karjukat odaadnák ezért a kellemetlen tulajdonságért.

A bemutató után Lakatos Múmia Mihály a sport iránt érdeklődők kérdéseire válaszolva elmondta, hogy a tömegnövelést jól időzített szálkásításnak kell zárnia, hogy a csúcsformát a versenyre hozza. Szerinte az, hogy valakiből testépítő legyen, hozzáállás kérdése. Amatőr szinten elég három-négy edzés hetente, mert a túledzés legalább annyira káros lehet, mintha nem edzene a testépítő. Ez igaz a tömegnövelés és a szálkásítás időszakára is, csak a gyakorlatokban és az ismétlésszámban van eltérés.