Connect with us

Oktatás

Benkások sportosan

Évek óta hagyomány intézményünk alsó tagozatán, hogy június utolsó hetében táborozni hívjuk a sportolni vágyó gyerekeket.

Ebben a tanévben először vettünk részt az Erzsébet Napközis tábor pályázatán. A nyertes pályázatnak köszönhetően lehetőségünk volt arra, hogy színes, élménydús hetet biztosítsunk a táborozó kisdiákok számára. A sportolás mellé igyekeztünk becsempészni kézműveskedést, hagyományőrzést, egészséges életmóddal és környezettudatossággal kapcsolatos tevékenységet is a hét programjába.

Az első délelőttön először a közösségépítő és önismereti játékoké volt a szerep, majd mindannyian elkészítettük saját PET palack virágcserepünket. A délutáni sor- és váltóversenyek után pedig mustármagot ültettünk az elkészült cserepekbe. Nagy örömünkre a hét végére szép kis növénykék keltek ki a féltő gondoskodásnak köszönhetően.

A keddi napot a Szárazmalomban kezdtük. Horváth Mariann múzeumpedagógus és mesék, dalok segítségével megismerhettük a búza útját a kenyérig. Kipróbálhattuk az őrlőkövet, a kézi malmot és teljes kiőrlésű kenyeret gyúrtunk. A kézműves tevékenység sem maradhatott ki, hiszen a Szárazmalomról készíthettünk emléket domborításos technikával. A program zárásaként megérkeztek a lovak is, és megtekinthettük a Szárazmalom működését. Ebéd után a birkózó egyesület edzőtermébe vezetett az utunk, ahol egy új sportágat ismeretet meg velünk Sükösd Attila. A napot sétahajózással zártuk a Boglár hajón. Utunk során megfigyelhettük a Körös élővilágát.

A következő nap mozgással kezdődött. Kerékpártúránk úticélja a Körösvölgyi Állatpark volt, ahol az Európában élő állat- és növényvilággal ismerkedtünk. Persze a játszótér kipróbálására is szántunk időt. A délután az egészséges életmód jegyében telt. Gyümölcsturmixot, plakátot készítettünk és vetélkedőt rendeztünk, így szerettük volna felhívni a figyelmet a gyümölcs- és zöldségfogyasztás fontosságára.

Csütörtökön reggel gyalogtúrára indultunk a Történelmi Magyarország közepéhez. A Körös partján sor- és váltóversenyekkel, fáramászással, labdajátékokkal töltöttük el a délelőttöt. Délután az ifjúsági tábor területén a strandfoci és strandröplabda sportágakkal ismerkedtünk, és a napot strandolással zártuk.

A tábor utolsó napján buszra szálltunk, és meg sem álltunk Gyuláig. Az első megállónk a Steigervald tanya volt. Megtekintettük a tanya múzeumot, megismertük a tanyasi állatokat, illetve a lovaskocsikázás, lovaglás is a program része volt. A második megállónk a Gyulai várnál volt, ahol a kiállításokban és a vár épületében gyönyörködhettünk. Nagy kihívást jelentett a vártorony csigalépcsőinek a megmászása, de a bátorságpróbát mindannyian kiálltuk. A nap végén kissé fáradtan, de élményekkel telve szálltunk le a buszról.

Nagyon jó lehetőség volt ez a pályázat, hiszen a közös élményeken, új barátságokon kívül sportszerekkel és egy táboros pólóval térhettek haza a gyerekek a hét végén.

Szép nyarat és jó pihenést kívánunk minden Benkás kisdiáknak és pedagógusnak a nyári szünetre!

Medvegyné Gaál Eliza és Egriné Tusjak Otília

Benka Gyula Evangélikus Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Óvoda

Kiemelt

Koltai Róbert lovagias ügye

Szarvas

Babák Mihály, Tóth Béláné és Dobruczky Zsolt (Fotó: Hegedűs Éva) Babák Mihály, Tóth Béláné és Dobruczky Zsolt (Fotó: Hegedűs Éva)

Aszfalt helyett térkőburkolat lakossági hozzájárulásból

Oscar sikere Szarvason

Szarvas

A Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. központi épülete (Fotó: Babák Zoltán) A Szarvasi Vas-Fémipari Zrt. központi épülete (Fotó: Babák Zoltán)

Belátható időn belül hozzájuthatnak a volt vasiparis dolgozók a bérköveteléseikhez