in ,

Célegyenesben az M44-es előkészítése

Vantara Gyula, Dankó Béla és Gajda Róbert
Vantara Gyula, Dankó Béla és Gajda Róbert

Egy Kondoros és Kéksoprony közötti, használaton kívüli benzinkutat választott helyszínül Gajda Róbert, Békés megyei kormánymegbízott, Vantara Gyula és Dankó Béla országgyűlési képviselők. A rendhagyó sajtótájékoztató apropóját a régóta várt M44-es gyorsforgalmi út szolgáltatta, amely várhatóan ezen a területen találkozik a jelenlegi 44-essel, ill. itt lesz a Tiszakürt-Kondoros és a Kondoros-Békéscsaba szakaszok határa is.

– Arról tudunk beszámolni, hogy az előkészületi munkáknak az utolsó szakaszához érkeztünk. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a kivitelezési tendert március 17-én benyújtotta a Miniszterelnökség Közbeszerzési Ellenőrzési Főosztályára minősítés céljából, ami azt jelenti, hogyha ezt az utolsó auditot megkapja, akkor április közepén reális esély nyílik arra, hogy a közbeszerzési értesítőben megjelenjen – hangsúlyozta a megyei kormánymegbízott.

A fejlesztés másik sarkalatos pontját érintve kiemelte, a pályázati felhívásban továbbra is 2×2 sáv szerepel, külön szintű csomópontokkal. Elismerte, némi költségracionalizálással mindenképp számolni kell, de ez a teljes projekt vonatkozásában nem számottevő.

Mint azt elmondta, csodát nem szabad várni a fejlesztéstől, de azt látni kell, hogy az út megépítése szükséges ahhoz, hogy nagyobb gazdasági fellendülést érjen el a megye. Mindez azonban csak az egyik fontos tényező, amit egyebek mellett szakképzett munkaerőnek és versenyképes felsőoktatásnak kell kiegészítenie.

Dankó Béla országgyűlési képviselő Békés megye szempontjából a legfontosabb fejlesztésnek nevezte az útépítést, amelynek hiánya a meglévő cégek piacra jutását jelenleg is nehezíti, az új érdeklődőket pedig kifejezetten riaszt.

– A szándék komolyságát jelzi, hogy a kormány arra is hajlandó volt, hogy hitelfelvétellel oldja meg ezt a feladatot. Annak ellenére, hogy tudjuk, a jelenlegi kormány nem preferálja a külföldi hiteleket úgy döntött, hogy egy félmillárd eurós hitel segítségével megvalósulhat a fejlesztés a közeljövőben – húzta alá.

Hozzátette, ez az összeg nemcsak az M44-est fogja szolgálni, de a legnagyobb tételt ez teszi ki. Az útépítés költségeinek részleteit egyelőre nem árulta el, várhatóan a későbbiekben Orbán Viktor miniszterelnök személyesen ismerteti.

Vantara Gyula megyei fejlesztési biztos kitért a beruházás hosszú távú hatásaira, ami nemcsak Békéscsaba, hanem a megye többi lakójának is fontos lehet. Ezáltal beigazolódik az a szakmában régóta hangoztatott elv is, mely szerint fél óra alatt a megye valamennyi polgára elérheti az autópályát, így könnyebb lesz az ország többi részének elérhetősége, és az ügyintézés is gyorsabbá válik.

– Emellett fontos szerepe lesz a Budapest-Lökösháza vasútvonal felújításának is, hiszen ezzel Békéscsaba egy olyan intermodális központtá válik, ahol a vasút, a légi-és a közúti közlekedés révén a város Románia és az ország többi nagyvárosa felé többoldalú összeköttetéssel fog rendelkezni – nyomatékosította, nem elfelejtve, hogy mindezzel majd jól kell sáfárkodnia a térség gazdasági szereplőinek.

Az M44-es út korszerűsítése három szakaszra bomlik. Az összesen 110 km-es út első részét a Kecskemét-Tiszakürt (31 km), a második részét a Tiszakürt-Kondoros (61,4 km), a harmadik részét a Kondoros-Békéscsaba (17,6 km) vonal jelenti. A 2015. januári kormánydöntés értelmében a teljes fejlesztés 2020. december 31-ig befejeződik.

Vélemény, hozzászólás?

Budapest kora tavasszal

A múlt ízeit kóstolhatták meg Csabacsűdön