in , ,

Papíron már csak 970-et kell aludni az M44-es szalagvágásáig

Az M44 gyorsforgalmi út Tiszakürt–Kondoros szakaszával kapcsolatos lakossági fórumra várták az érdeklődőket, érintetteket tegnap a Cervinus Teátrum színháztermébe.

Az M44 gyorsforgalmi út három szakaszból tevődik össze, melyek mindegyike külön előkészítettségi fázisban van. A legelőrehaladottabb a bennünket érintő Tiszakürt-Kondoros szakasz további három, Tiszakürt-Öcsöd, Öcsöd-Kardos, Kardos–Kondoros alszakaszra oszlik kivitelezési szempontból. A Szarvas mellett elhaladó középső szakaszt a EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft., Swietelsky Magyarország Kft., Soltút Kft. és A-Híd Zrt. konzorciuma, a másik kettőt pedig a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft. páros végzi majd.

A projekttel 2004-óta foglalkozik Csicseri Gábor, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projektvezetője, a lakossági fórum vezetője. Abban az évben kapta meg a terv a környezetvédelmi, 2008-ban az építési engedélyt. Ezek alapján már régen készen kellene lennie az útnak, de csak 2016. december 15-én szerződtek az építési munkára a kivitelezőkkel, akiknek ettől kezdve 32 hónap áll a rendelkezésükre, hogy megépítsék ezt a 62 kilométer szakaszt.

Kétszer kétsávos, osztottpályás gyorsút, 22,50-es koronával, középső fizikai elválasztással, külön szintű csomópontokkal, és kétoldalt vadvédő kerítésekkel határolva, kezdte a műszaki paraméterek ismertetését Tomán Lajos, a középső szakasz tervezője, miközben az út animációja ment a háttérben. Ezen a 62 kilométeren szintbeli kereszteződés nem lesz. Négy külön szintű csomópont épül Martfűi, Szarvas és Kardos és Kondoros térségében. Egyszerű pihenő Cserkeszőlőnél ill. a hármas szakaszon, ill. Szarvasnál egy komplex pihenő létesül benzinkúttal. Kardos térségében egy mérnökségi telep lesz majd.

Külön szintű csomópontok, ill. külön szintű átvezetések lehetnek. A gyorsút két oldalán párhuzamos földúthálózattal közelíthetők meg ezek az átvezetések, így lesznek elérhetők a gazdák számára érdekes úttal elvágott területek. A fontosabb földutak 5,5 méter, a területfeltáró földutak pedig 4 méter szélesek lesznek. Ezek csak nevükben lesznek földutak, mert 20 centi vastag murvaburkolatot kapnak. A hosszabbakon 300 méterenként lesz egy kitérő a nagyobb nehézjárművek kitérését segítendő. A 60 kilométeren 47 műtárgy és egy 450 méter hosszú Körös-híd épül.

Az építkezés monumentalitását mutatja, hogy ezen a 60 kilométeren több mint 7 millió köbméter töltéshomok kerül beépítésre, és durván 250-300 ezer köbméter aszfalt – mondta Tomán Lajos.

A végén az érintettek lakossági fórum lévén az érintettek kérdéseket tehettek fel a szakmai stábnak. Nehezen akart indulni a kérdések sora, de aztán többnyire az átjárással kapcsolatban kérdeztek földterületeket művelők, állattartók.

December 15-e óta ketyeg az óra. A szalagvágásig elméletileg már csak kb. 970-et kell aludni.

Vélemény, hozzászólás?

Több mint hatvanezer könyvtári könyv került új polcokra

Szarvasiak a Géniusz Kupán