Menu
in ,

Gyakorlós hetedikeseink „Határtalanul” Székelyföldön..

A Gál Ferenc Egyetem Szarvasi Gyakorló Általános Iskola és Gyakorlóóvoda 7. osztályos tanulói a HATÁRTALANUL 2023! program keretében meghirdetett „Tanulmányi kirándulás hetedikeseknek” című pályázaton a HAT-KP-1-2023/1-000023 számon elnyert 3.184.375 Ft állami támogatásnak köszönhetően tanulmányi kiránduláson vehettek részt Erdélyben.

2023. május 08-án izgatottan indultunk az 5 napos kirándulásra, melynek során számos új ismerettel és rengeteg felejthetetlen élménnyel gazdagodhattunk valamennyien. Megismerkedhettünk Erdély történelmével, kulturális hagyományaival, gyönyörködhettünk csodálatos természeti értékeiben, valamint bepillantást nyerhettünk a határon túli magyarság életébe.

Kirándulásunk során megtekintettük Nagyváradon a Püspöki székesegyházban a Szent Lászó-hermát, majd az Ady Endre Emlékmúzeumot. Koszorút helyeztünk el a költő szobránál, tisztelegve Ady nagysága előtt.

Kolozsváron felkerestük Mátyás király szülőházát és szobrát valamint a Szent Mihály-templomot. Tordán, a sóbánya hatalmas földalatti termeiben előadást hallgattunk meg a só összetételéről, élettani hatásairól és megismerhettük a kitermelés folyamatát. Szovátán a Medve-tó keletkezéséről, a víz összetételéről, gyógyhatásairól tudhattunk meg érdekességeket. Farkaslakán Tamási Áron sírjánál fejet hajtottunk és koszorút helyeztünk el, megemlékezve Erdély egyik legkiemelkedőbb íróegyéniségéről.

Ellátogattunk Szarvas város testvértelepülésére, Szentegyházára, ahol a Tamási Áron Általános Iskola pedagógusai és tanulói nagy szeretettel fogadtak bennünket. Itt az intézmény igazgatónőjének előadásában megismerkedhettünk a város és az iskola történetével, a diákok mindennapjaival, akik egy megható dalban énekelték el, mit is jelent számukra magyarnak lenni és maradni. Megvendégeltek bennünket kürtőskaláccsal és gyógynövényekből készült teával, amit a tanulók maguk készítettek a vendégek számára. Ezután a fiúk és a lányok barátságos labdarúgó mérkőzésen vettek részt.

A kirándulás egyik leginkább várt és legszebb programja a Madarasi-Hargitára, a székelyek szent hegyére történő utazás volt. Az 1630 méter magasan lévő Menedékházig traktor vontatta szekéren jutottunk fel, az 1801 méteren fekvő csúcsot hóban gyalogolva hódítottuk meg. Itt a lélegzetelállító látvány feledtette velünk az idevezető út fáradalmait és valamennyien lenyűgözve csodáltuk a tájat. Korondon Ilyés Vészti Mihály fazekasmester műhelyében megismerkedtünk a híres kerámiák készítésének folyamatával.

Ellátogattunk Csíksomlyóra, a Kárpát-medence legismertebb zarándokhelyére és a kegytemplomban megtekintettük a világ legnagyobb méretű – 253 centiméter magas, fából faragott – kegyszobrát, a csodatévő Mária-szobrot.

A Keleti-Kárpátok legszebb és leghosszabb szurdokvölgyében, a Békás-szorosban tett séta után a közeli Gyilkos-tóhoz utaztunk, és a kialakulásának megismerése után azt is megtudhattuk, milyen legendához fűződik az elnevezése.

Fehéregyháza határában a Petőfi-szobornál koszorúztunk az emlékév tiszteletére. Segesváron a 16. századi Óratornyot tekintettük meg az óvárosban, majd sétáltunk a várban. Itt olyan nevezetességeket láthattunk, mint a híres-hírhedt vajda, Vlad Tepes – Draco – szülőháza, a leprások temploma, és a 175 lépcsős Schületreppen. Marosvásárhelyen a várban és a vártemplomban tettünk rövid látogatást, majd a Királyhágón át búcsút vettünk Erdélytől.

A kirándulás rendkívül tartalmas 5 napja alatt rengeteg élménnyel és új ismerettel gazdagodtunk. Kívánjuk, hogy minél többen részesei lehessenek egy ilyen csodálatos kirándulásnak.