in ,

Miniszteri Nagydíjas lett a Gallicoop Lexusa, a Gallio termékcsalád

Muzsek András (középen), a Gallicoop vezérigazgatója átveszi a Miniszteri Nagydíjat. Balra Jakab István, az Országgyűlés alelnöke, jobbról Nagy István agrárminiszter
Muzsek András (középen), a Gallicoop vezérigazgatója átveszi a Miniszteri Nagydíjat. Balra Jakab István, az Országgyűlés alelnöke, jobbról Nagy István agrárminiszter

Az elmúlt héten rendezték a hazai agrárium és élelmiszeripar legjelentősebb regionális eseményét, a 80. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásárt.

A mintegy ötszáz kiállító között ott volt a Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. is. A szarvasi élelmiszeripari vállalat az elmúlt egy évben kifejlesztett Gallio termékcsaládját nevezte az OMÉK termékminősítő pályázatára, amivel a legmagasabb rangú elismerést, a Miniszteri Nagydíjat érdemelték ki. Az ezt tanúsító oklevelet Nagy István agrárminisztertől és Jakab Istvántól, az Országgyűlés alelnökétől, a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetségének elnökétől vehette át Muzsek András, a Gallicoop vezérigazgatója.

Muzsek Andrást kérdeztük az elismerésben részesített Gallio termékcsalád létrejöttéről.

A Gallicoop első embere elöljáróban elmondta, hogy az élelmiszeriparban megszokott, hogy a gyártók kapacitásuk jelentős részét a multinacionális kereskedelmi láncok úgynevezett sajátmárkás termékei kötik le, ami gazdaságilag kitettséget jelent a nagy, legtöbbször külföldi tulajdonú partnernek felé, emellett nem biztosít kellő eredményt a fejlesztésekhez, továbblépéshez.

“Azt láttuk, hogy a termékértékesítés eme filozófiája mára zsákutcává vált. Megfogalmaztuk azokat a gondolatokat, meghatároztuk azokat a kitörési pontokat, amik a jövőnket jelenthetik. Ezek egyike volt az, hogy szükség van egy olyan magasabb kategóriát jelentő termékcsaládra, ami a Gallicoop portfóliójában korábban egy-két termékre szorítkozott”, foglalta össze az előzményeket a Gallicoop vezérigazgatója.

Ezt úgy kell elképzelnünk, mint amikor egy autógyártó, például a Toyota a luxusmárkájának önálló brandet épít? – tettük fel a kérdést. “Igen, mondhatjuk úgy, hogy most alkotjuk meg a Gallicoop Lexusát”, élt az általunk használt hasonlattal Muzsek András.

A Gallicoop munkatársai az OMÉK-on a Miniszteri Nagydíjjal
A Gallicoop munkatársai az OMÉK-on a Miniszteri Nagydíjjal

Arra a kérdésünkre, hogy milyen követelményeket támasztottak a létrehozandó termékcsaláddal szemben a Gallicoop bolti újrapozicionálásával kapcsolatban, így válaszolt:

“Az alsó polcról a felső polcot céloztuk meg a Gallicoop termékportfóliójának ezzel az új szeletével”, érkezett a válasz Muzsek Andrástól. “Mi azt mondtuk, hogy a Gallio szalámija legyen hagyományos, lassabb érlelésű szalámi, ami egy olyan ízharmóniát tud eredményezni, ami akár egy sertésből készült szalámival is felveszi a versenyt, hiszen az íz kialakulásához idő kell”, hozta fel első példaként a pulykaszalámit, majd hozzátette, hogy ehhez adott volt a háttér is, hiszen a tulajdonukban levő Alföld Hús szárazáru üzemében minden technológia adott ehhez.

A többi termékkel kapcsolatban csak egy-egy különlegességet emelt ki. A Gallio sonkában extra magas, 97 százalékos hústartalom mellett különböző ízváltozatok készülnek. Különlegesség a pulykabacon, ami teljese egészében zsírmentes, csak pulykából áll, és tökéletesen helyettesíti a sertés baconszalonnáját. A májasokkal szemben azt a követelményt támasztották, hogy krémesebb legyen magasabb májtartalom mellett. A pulykavirslinél azt a követelményt támasztottuk a fejlesztőink felé, hogy harmonikus ízvilágú, magas hús tartalmú pulyka virslit készítsenek, ami jelenleg nincs a piacon.

“Egyben voltunk biztosak, nem vagyunk hajlandóak kompromisszumot kötni semmiben”, jelentette ki a termékekre, a minőségre és az arculatra egyöntetűen a Gallicoop-vezér.

A “végtermék” maga a Gallio brand lett, ami akár a Gallicooptól elkülönülve, önálló márkaként is életképes. Ehhez egységes arculatot alakítottak ki partnerükkel, a WhiteDog Média Kft.-vel karöltve. A WhiteDog munkájával már mindenki találkozhatott a filmek reklámszünetében, amiben pont a Gallio termékcsaládot népszerűsítik. Ezt a reklámfilmet az adásba kerülése előtti napon mutatták be a szarvasi vállalatok és a város vezetőinek, mikor szeptember elején a cég vezetése fogadást adott a Liget Wellness és Konferencia Hotelben.

“Aki magasabb minőséget, több ízt, ezzel több élményt nyújtó terméket szeretne elérni, annak egy valós alternatíva lehet ez a pulykából készült új Gallio termékcsaládunk”, zárta beszélgetésünket Muzsek András, amiről még annyit árult el, hogy legközelebb egy prémium pulyka párizsival fog tovább bővülni a Gallio márka.

Molnár Ábel a vetítővásznon

Hivatalosan is bemutatták Molnár Ábel Kilimandzsáróját

Futva tették meg a távot a az Eperjes-Szarvas szakasz túrázói

Szarvasiak is részt vettek az országos természetjáró rekordkísérletben